Тотальний характер релігійних практик та його трансформації в сучасному медіа-суспільстві
Анотація
Сучасний медіа-простір пропонує нові релігійні цінності, що формують специфічний тип релігійності. Будучи тотальним і загальнодоступним, він з високою швидкістю поширює інформацію, яка набуває некритичного авторитету. Інтернет розмиває відповідальність за трансльовану інформацію та знання. Релігійна інформованість медіа-комп’ютерними засобами, як правило, носить фрагментарний та суперечливий характер. Релігійні знання формують свідомість та поведінку віруючого, що в умовах посилення релігійної комунікації в глобальній мережі викликає ряд екзистенційних тривог. Релігія як ціннісна комунікативна практика визначає не тільки відносини людини з Богом і Церквою, але і регламентує відносини людей між собою в стінах Церкви і за її межами, що створює суспільні тотальності нового типу –релігійні медіа-середовища.
Посилання
Devterov І. V. (2011).Vіrtual'nіst' masovogosuspіl'stva [Vіrtuality of mass society]. Fіlosofskiyalmanah,2 (100), 23-32.
Kastel's M. (2009).Stanovlennya suspіl'stva merezhevih struktur [Rise of society of network structures].Nova postіndustrіal'na hvilya na Zahodі: Antologіya. Moscow.: Academia, 505.
Kolodnij A. (2001). Svoboda sovіstі dlya і v mas-medіa [The freedom of conscience and massmedia].Relіgіjna svoboda. Naukovij shchorіchnіk, 5,66-70.
Luchenko K.V. (2011). Relіgіjnij segment Runeta. Osnovnі harakteristiki [Religio ussegment of internet. Basic features]. Zbіrnik materіalіv naukovo-praktichnoї konferencіі. CHastina 1, Moscow: Fakul'tet zhurnalіstiki MGU,201-203.
Smerіchevs'kij E. F. (2002). Іnformacіjna civіlіzacіya: problema vіrtual'noі real'nostі v suspіl'nomu rozvitku [Information civilization: the problem of virtual reality in social development]. Donec'k, 21.
Toffler E. (1999).Tretya hvilya [Third way]. Moscow: Fіrma AST,784.
Arthur C. (1993) Religionandthemedia. Oxford, 335.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).