Гендерна освіта в Україні: проблеми і перспективи

Автор(и)

  • I. S. Matviienko Національний університет біоресурсів і природокористування України

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2020.04.116

Анотація

Проблема дослідження гендерного підходу в педагогіці є достатньо актуальною на сьогодні, що обумовлено змінами в сучасній системі освіти в Україні. Ціль гендерного підходу полягає в переоцінці тих сталих традиційних основ системи освіти, які не враховували розвиток особистості , як представника певної статі та створення необхідних умов для власної самореалізації. Стаття присвячена дослідженню гендерної ситуації в освіті, а також необхідності відмови від традиційних стереотипів та пошуку нових нестандартних підходів, а також розширенню освітнього простору для найкращої реалізації індивідуальності кожної особистості.

Посилання

Holovashenko I.O. Gendernyi pidkhid v systemi osvity: uzghodzhennia dosvidu z mizhnarodnymy standartamy (Gender approach in the education system: harmonization of experience with international standards) [Elektronnyi resurs]. - Rezhym dostupu: http:// conf.vntu.edu. ua/humed/2006/txt/06giozms.pd. [In Ukrainian]

Kikinedzhi O.M., Vlasov V.S., Mahdiuk L.B., Ladychenko T.V. (2010) Genderni standarty suchasnoi osvity: zbirka rekomendatsii (Gender standards of modern education: a collection of recommendations) Ch. 1 / Redaktsiina rada: O.M. Kikinedzhi, V.S. Vlasov, L.B. Mahdiuk, T.V. Ladychenko. - K.: Dorado-druk.- 328 s. [In Ukrainian]

Matviienko I.S. (2016) Hendernyi vymir filosofii osvity (Gender dimension of philosophy of education) // Filosofiia osvity / Chakal L.A., Heiko S.M., Horbatiuk T.V. ta inshi. - Kyiv-Nizhyn, - S.208-225. [In Ukrainian]

Storozhuk S., Goyan I. (2018) Genderna rivnist' u tranzy'ty'vny'x suspil'stvax: problemy' i perspekty'vy'. Naukovy'j visny'k NUBiP Ukrayiny'. Seriya: Gumanitarni studiyi, s. 18-29. [In Ukrainian]

Storozhuk S., Goian I. (2018) Gender equality in the context of social relations / S. Storozhuk, I. Goian // Cherkasy University Bulletin: Philosophy. -- #1. - S. 3-16.

https://doi.org/10.31651/2076-5894-2018-1-3-16

Storozhuk S., Matvienko I. (2019) The gender dimensions of the renaissance social program. Naukovy'j visny'k NUBiP Ukrayiny'. Seriya: Pedagogika, psy'xologiya, filosofiya. (5). R. 108-116.

https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.02.108

Tsyhankova H. P. (2009) Psykholohiia hendernoho vykhovannia u vyshchomu koledzhi (Psychology of gender education in higher college), [Elektronnyi resurs]. - Rezhym dostupu: http://medbib.in.ua/psihologiya-gendernogo-vospitaniya-vyisshem.html. [In Ukrainian]

Shvets O. Ye. (2004) Gender: realii ta perspektyvy v ukrainskomu suspilstvi (Gender: realities and prospects in Ukrainian society) [Tekst] / Humanitarnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii: zb. nauk. prats. - Zaporizhzhia,. - V. 19. - S. 160-165. [In Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-16

Номер

Розділ

Статті