Гендерна освіта в Україні: проблеми і перспективи
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2020.04.116Анотація
Проблема дослідження гендерного підходу в педагогіці є достатньо актуальною на сьогодні, що обумовлено змінами в сучасній системі освіти в Україні. Ціль гендерного підходу полягає в переоцінці тих сталих традиційних основ системи освіти, які не враховували розвиток особистості , як представника певної статі та створення необхідних умов для власної самореалізації. Стаття присвячена дослідженню гендерної ситуації в освіті, а також необхідності відмови від традиційних стереотипів та пошуку нових нестандартних підходів, а також розширенню освітнього простору для найкращої реалізації індивідуальності кожної особистості.
Посилання
Holovashenko I.O. Gendernyi pidkhid v systemi osvity: uzghodzhennia dosvidu z mizhnarodnymy standartamy (Gender approach in the education system: harmonization of experience with international standards) [Elektronnyi resurs]. - Rezhym dostupu: http:// conf.vntu.edu. ua/humed/2006/txt/06giozms.pd. [In Ukrainian]
Kikinedzhi O.M., Vlasov V.S., Mahdiuk L.B., Ladychenko T.V. (2010) Genderni standarty suchasnoi osvity: zbirka rekomendatsii (Gender standards of modern education: a collection of recommendations) Ch. 1 / Redaktsiina rada: O.M. Kikinedzhi, V.S. Vlasov, L.B. Mahdiuk, T.V. Ladychenko. - K.: Dorado-druk.- 328 s. [In Ukrainian]
Matviienko I.S. (2016) Hendernyi vymir filosofii osvity (Gender dimension of philosophy of education) // Filosofiia osvity / Chakal L.A., Heiko S.M., Horbatiuk T.V. ta inshi. - Kyiv-Nizhyn, - S.208-225. [In Ukrainian]
Storozhuk S., Goyan I. (2018) Genderna rivnist' u tranzy'ty'vny'x suspil'stvax: problemy' i perspekty'vy'. Naukovy'j visny'k NUBiP Ukrayiny'. Seriya: Gumanitarni studiyi, s. 18-29. [In Ukrainian]
Storozhuk S., Goian I. (2018) Gender equality in the context of social relations / S. Storozhuk, I. Goian // Cherkasy University Bulletin: Philosophy. -- #1. - S. 3-16.
https://doi.org/10.31651/2076-5894-2018-1-3-16
Storozhuk S., Matvienko I. (2019) The gender dimensions of the renaissance social program. Naukovy'j visny'k NUBiP Ukrayiny'. Seriya: Pedagogika, psy'xologiya, filosofiya. (5). R. 108-116.
https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.02.108
Tsyhankova H. P. (2009) Psykholohiia hendernoho vykhovannia u vyshchomu koledzhi (Psychology of gender education in higher college), [Elektronnyi resurs]. - Rezhym dostupu: http://medbib.in.ua/psihologiya-gendernogo-vospitaniya-vyisshem.html. [In Ukrainian]
Shvets O. Ye. (2004) Gender: realii ta perspektyvy v ukrainskomu suspilstvi (Gender: realities and prospects in Ukrainian society) [Tekst] / Humanitarnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii: zb. nauk. prats. - Zaporizhzhia,. - V. 19. - S. 160-165. [In Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).