Філософія привабливості школи та позашкілля

Автор(и)

  • O. I. Yakymchuk Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2021.02.095

Анотація

В статті розглядається проблема підвищення привабливості сучасної української школи, тобто забезпечення таких умов для учнів, батьків, вчителів, вихователів, щоб учні йшли в школу із задоволенням. Для цього їм має бути до вподоби не лише зміст навчання та професійність вчителя, а й технологічна складова навчального і виховного процесу. Тому у підвищенні привабливості сучасної української школи особливу роль мають зіграти інноваційно-гуманістичні технології навчання і виховання, комп’ютерно-комунікативні засоби, ігрові методики та позанавчальні організаційні механізми. В даній статті підкреслюється необхідність комплексного застосування перелічених навчально-виховних та пізнавальних інструментів для створення в кожному закладі освіти привабливого середовища для учнів, вчителів, вихователів. Метою статті є теоретичне обґрунтування необхідності комплексного застосування навчально-виховних та пізнавальних інструментів для створення в кожному закладі освіти привабливого середовища співтворчості для учнів, вчителів, вихователів та інших суб’єктів навчально-виховного процесу. Дана мета реалізується у наступних завданнях: проаналізувати такий пріоритетний напрям розвитку сучасної школи як гуманістична спрямованість навчання, при якому провідна роль відводиться особистісно-орієнтованому підходу, що передбачає врахування потреб і інтересів учня; виявити засоби реалізації особистісно-орієнтованому підходу в навчально-виховному і позанавчальному процесі; висвітлити перспективи сучасного впровадження інноваційно-гуманістичної орієнтованості технологічного забезпечення навчально-виховного та позанавчального процесу як запоруки реалізації особистісно-орієнтованого підходу. 

Посилання

Bohush N.M.(2013). Uprovadzhennya nnovatsiynykh metodiv I tekhnolohiy na urokakh nimetskoi movy yak zasib rozvytku tvorchoho potentsialu uchniv [Introduction of innovative methods and technologies in German language lessons as a means of developing the creative potential of pupils] / N.M. Bohush // Tavriyskyi Bulletin of Education. Scientific and methodical journal No.4(44), 109-117.

Veremchuk, A. (2012). Innovatsiyna osvitnya diyalnist suchasnoho vchytelya pochatkovykh klasiv [Innovative educational activity of a modern primary school teacher] / AllaVeremchuk // Problems of modern teacher training: collection of scientific works of P. TychynaUman State Pedagogical University, Uman, PPZhovtyi O.O., Issue 5, Part 1, 94-99.

Vyhovska, S.V. (2014). Zastosuvannya ihrovykh metodiv navchannya pid chas vykladannya dystsypliny «Pedahohika» [Application of game teaching methods when teaching the "Pedagogy"discipline] / S.V. Vyhovska, O.V.Bahynska // Bulletin of the National University of Defense of Ukraine. Collection of scientific works, Kyiv, NUDU, Issue 5 (42), 21-24.

Vorontsova, E.V. (2011). Psykholohichni aspekty informatyzatsii navchalno-vykhovnoho protsesu [Psychological aspects of informatization of educational process] / E.V. Vorontsova // Computer in school and family No.7 (95), 10-11.

Dubovyi, S. (2012). Rol pozaklasnoyi roboty u formuvanni tvorchoyi osobystosti uchnya [The role of extracurricular work in the development of the creative personality of the pupils] / SerhiyDubovyi // Native school No.3 (March), 61-63.

Zaporozhets, L. (2012). Vykorystannya navchalno-ihrovykh tekhnolohiy v protsesi vyvchennya heohrafiyi v osnovniy shkoli [The use of educational and game technologies in the process of studying geography in primary school] / LesyaZaporozhets, Oksana Braslavska// Collection of scientific works of P. TychynaUman State Pedagogical University,Uman, PPZhovtyi O.O., Issue 5, Part 4, 139-145.

Kazakova, NV (2013). Vrakhuvannya indyvidualnykh osoblyvostey molodshykh shkolyariv u vybori metodiv vykhovannya u pozaklasniy roboti [Taking into account the individual characteristics of younger pupils in the choice of methods of education in extracurricular activities] / N.V.Kazakova // Pedagogical discourse: collection of scientific papers. Khmelnytsky, KhHPA, Issue 14, 201-205.

Pedagogika: Bolshaya sovremennaya entsiklopediya (2005). [Pedagogy: The Great Modern Encyclopedia] / Compiled by E.S.Rapatsevich. Minsk, Sovremennoeslovo, 720.

Polyakova,H.O. (2016). Vykorystannya mediaosvitnikh tekhnolohiy u pochatkoviy shkoli [Use of media educational technologies in primary school] / H.O. Polyakova // Scientific notes of the Institute of Journalism: scientific collection. Kyiv, Volume 63, April-June,58-63.

Salan, N. (2014).Pidhotovka maybutnoho pedahoha do zdiysnennya pozaurochnoyi roboty z matematyky yak vazhlyve zavdannya suchasnykh VNZ [Training the future instructors for extracurricular activities in mathematics as an important task of modern universities] / Natalia Salan // Molodirynok,No.1 (108), 124-128.

Fitsula, M.M. (2002). Pedahohika: Navchalnyi posibnyk dlya studentiv vyshchykh pedahohichnykh zakladiv osvity [Pedagogy: Textbook for students of higher pedagogical educational institutions] / M.M.Fitsula. Kyiv, "Academy" Publishing Center, 528.

Osorio, J. (2003). Assessing the ICT Training Conditions for Educational Managers / Javier Osorio // Management of Education in the Information Age:The Role of ICT. - Fifth Working Conference on Information Technology in Educational Management (ITEM 2002), August 18 - 22, 2002,Helsinki, Finland, Boston/Dordrecht/London, Kluwer Academic Publishers, 2003, 155-166.

https://doi.org/10.1007/978-0-387-35689-1_14

Technology Innovations for Behavioral Education (2011) / Edited by Mary Banks Gregerson. New York, Springer Science & Business Media, 72.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-10

Номер

Розділ

Статті