Філософія привабливості школи та позашкілля
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2021.02.095Анотація
В статті розглядається проблема підвищення привабливості сучасної української школи, тобто забезпечення таких умов для учнів, батьків, вчителів, вихователів, щоб учні йшли в школу із задоволенням. Для цього їм має бути до вподоби не лише зміст навчання та професійність вчителя, а й технологічна складова навчального і виховного процесу. Тому у підвищенні привабливості сучасної української школи особливу роль мають зіграти інноваційно-гуманістичні технології навчання і виховання, комп’ютерно-комунікативні засоби, ігрові методики та позанавчальні організаційні механізми. В даній статті підкреслюється необхідність комплексного застосування перелічених навчально-виховних та пізнавальних інструментів для створення в кожному закладі освіти привабливого середовища для учнів, вчителів, вихователів. Метою статті є теоретичне обґрунтування необхідності комплексного застосування навчально-виховних та пізнавальних інструментів для створення в кожному закладі освіти привабливого середовища співтворчості для учнів, вчителів, вихователів та інших суб’єктів навчально-виховного процесу. Дана мета реалізується у наступних завданнях: проаналізувати такий пріоритетний напрям розвитку сучасної школи як гуманістична спрямованість навчання, при якому провідна роль відводиться особистісно-орієнтованому підходу, що передбачає врахування потреб і інтересів учня; виявити засоби реалізації особистісно-орієнтованому підходу в навчально-виховному і позанавчальному процесі; висвітлити перспективи сучасного впровадження інноваційно-гуманістичної орієнтованості технологічного забезпечення навчально-виховного та позанавчального процесу як запоруки реалізації особистісно-орієнтованого підходу.Посилання
Bohush N.M.(2013). Uprovadzhennya nnovatsiynykh metodiv I tekhnolohiy na urokakh nimetskoi movy yak zasib rozvytku tvorchoho potentsialu uchniv [Introduction of innovative methods and technologies in German language lessons as a means of developing the creative potential of pupils] / N.M. Bohush // Tavriyskyi Bulletin of Education. Scientific and methodical journal No.4(44), 109-117.
Veremchuk, A. (2012). Innovatsiyna osvitnya diyalnist suchasnoho vchytelya pochatkovykh klasiv [Innovative educational activity of a modern primary school teacher] / AllaVeremchuk // Problems of modern teacher training: collection of scientific works of P. TychynaUman State Pedagogical University, Uman, PPZhovtyi O.O., Issue 5, Part 1, 94-99.
Vyhovska, S.V. (2014). Zastosuvannya ihrovykh metodiv navchannya pid chas vykladannya dystsypliny «Pedahohika» [Application of game teaching methods when teaching the "Pedagogy"discipline] / S.V. Vyhovska, O.V.Bahynska // Bulletin of the National University of Defense of Ukraine. Collection of scientific works, Kyiv, NUDU, Issue 5 (42), 21-24.
Vorontsova, E.V. (2011). Psykholohichni aspekty informatyzatsii navchalno-vykhovnoho protsesu [Psychological aspects of informatization of educational process] / E.V. Vorontsova // Computer in school and family No.7 (95), 10-11.
Dubovyi, S. (2012). Rol pozaklasnoyi roboty u formuvanni tvorchoyi osobystosti uchnya [The role of extracurricular work in the development of the creative personality of the pupils] / SerhiyDubovyi // Native school No.3 (March), 61-63.
Zaporozhets, L. (2012). Vykorystannya navchalno-ihrovykh tekhnolohiy v protsesi vyvchennya heohrafiyi v osnovniy shkoli [The use of educational and game technologies in the process of studying geography in primary school] / LesyaZaporozhets, Oksana Braslavska// Collection of scientific works of P. TychynaUman State Pedagogical University,Uman, PPZhovtyi O.O., Issue 5, Part 4, 139-145.
Kazakova, NV (2013). Vrakhuvannya indyvidualnykh osoblyvostey molodshykh shkolyariv u vybori metodiv vykhovannya u pozaklasniy roboti [Taking into account the individual characteristics of younger pupils in the choice of methods of education in extracurricular activities] / N.V.Kazakova // Pedagogical discourse: collection of scientific papers. Khmelnytsky, KhHPA, Issue 14, 201-205.
Pedagogika: Bolshaya sovremennaya entsiklopediya (2005). [Pedagogy: The Great Modern Encyclopedia] / Compiled by E.S.Rapatsevich. Minsk, Sovremennoeslovo, 720.
Polyakova,H.O. (2016). Vykorystannya mediaosvitnikh tekhnolohiy u pochatkoviy shkoli [Use of media educational technologies in primary school] / H.O. Polyakova // Scientific notes of the Institute of Journalism: scientific collection. Kyiv, Volume 63, April-June,58-63.
Salan, N. (2014).Pidhotovka maybutnoho pedahoha do zdiysnennya pozaurochnoyi roboty z matematyky yak vazhlyve zavdannya suchasnykh VNZ [Training the future instructors for extracurricular activities in mathematics as an important task of modern universities] / Natalia Salan // Molodirynok,No.1 (108), 124-128.
Fitsula, M.M. (2002). Pedahohika: Navchalnyi posibnyk dlya studentiv vyshchykh pedahohichnykh zakladiv osvity [Pedagogy: Textbook for students of higher pedagogical educational institutions] / M.M.Fitsula. Kyiv, "Academy" Publishing Center, 528.
Osorio, J. (2003). Assessing the ICT Training Conditions for Educational Managers / Javier Osorio // Management of Education in the Information Age:The Role of ICT. - Fifth Working Conference on Information Technology in Educational Management (ITEM 2002), August 18 - 22, 2002,Helsinki, Finland, Boston/Dordrecht/London, Kluwer Academic Publishers, 2003, 155-166.
https://doi.org/10.1007/978-0-387-35689-1_14
Technology Innovations for Behavioral Education (2011) / Edited by Mary Banks Gregerson. New York, Springer Science & Business Media, 72.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).