ЗМЕНШЕННЯ МЕХАНІЧНИХ ВТРАТ В ОСНОВНИХ СПРЯЖЕННЯХ ДЕТАЛЕЙ ДИЗЕЛІВ МСГТ І АТТ ТРИБОТЕХНОЛОГІЯМИ ВІДНОВЛЕННЯ
Анотація
При вирішенні проблеми підвищення надійності дизелів мобільної сільськогосподарської і автотранспортної техніки важливим є зменшення механічних втрат в основних спряжень їх деталей. В роботі на основі впровадження триботехнологій відновлення (ТТВ) з використанням мідьвмісних присадок до моторних олив та обробкою їх потоками енергій електричного і магнітного полів досліджується це питання. Дано теоретичне обґрунтування трибоспряження "гільза циліндра-поршневе кільце" яке є ресурсовизначальним. Показано зміну в ньому режимів тертя при використанні ТТВ. Наведено теоретичний аналіз механічних втрат потужності на тертя в основних спряженнях дизеля. Стендовими випробуваннями підтверджено зменшення втрат потужності і поліпшення зовнішньої швидкісної характеристики дизеля ЯМЗ-236 при використанні ТТВ.
Посилання
Путинцев С. В. Механические потери в поршневых двигателях / Электронное учебное издание. Учебное пособие по дисциплине "Специальные главы конструирование и САПР". Москва. МГТУ им. Н. Э. Баумана. 2011. 288 с.
Аулін В. В., Лисенко С. В., Кузик О. В. Трибофізичні основи підвищення надійності мобільної сільськогосподарської та автотранспортної техніки технологіями триботехнічного відновлення: монографія. Кіровоград. Видавництво Лисенко В. Ф. 2016. 304 с.
Беляев Ю. Н. Результаты стендовых испытаний автомобильного дизеля КамАЗ–740 с усовершенствованной смазочной системой // Улучшение эффективных, экологических и ресурсных показателей энергетических установок сельскохозяйственных тракторов и автомобилей. Сб. научных трудов СПГАУ. Санкт-Петербург. 1997. С. 119.
Кузьменко А. Г., Дыха А. В. Контакт, трение и износ смазанных поверхностей: монография. Хмельницкий. ХНУ. 2007. 344 с.
Аулин В., Замота Т., Лысенко С. Повышение эксплуатационной износостойкости деталей машин их триботехническим восстановлением и управлением процессами приработки // Motrol. Commission of Motorization and Energetics in Agriculture. 2016. Vol. 18. No 2. P. 89—96.
Аулін В. В., Лисенко С. В., Лівіцький О. М., Кузик О. В. Керування зносним станом деталей ДВЗ при триботехнічному відновленні з реалізацією ефекту самоорганізації // Вісник інженерної академії України. 2008. №1. С. 106—109.
Путинцев С. В., Сун Лисинь, Аникин С. А. Выбор зависимостей для расчета сил трения в основных сопряжениях двигателя внутреннего сгорания // ?звестия вузов. Машиностроение. 2002. № 4. С. 50—55.
Stanley R., Taraza D., Henein N. Simplified Friction Model of Piston Ring Assembly // SAE Techn. Pap. Ser. 1999. № 0974. 18 p.
Зорин В. А. Основы работоспособности технических систем: учебник для вузов. Москва. ООО "Магистр–Пресс". 2005. 536 с.
Канарчук В. Е. Адаптация материалов к динамическим воздействиям. Киев. Наукова думка. 1986. 264 с.
Меден А. ?. Распределение потерь в элементах шатунно-поршневой группы дизеля // Развитие комбинированных двигателей внутреннего сгорания. Москва. Машиностроение. 1974. С. 41—62.
Браун Э. Д., Буше H. A., Буяновский ?. А. Основы трибологии (трение, износ, смазка): учебник для технических вузов. Москва. Центр "Наука и техника". 1995. 778 с.
Блау П. Д. Модель приработки и других переходных процессов в трении скольжения // Проблемы трения и смазки. Труды американского общества инженеров-механиков. 1988. №2. С. 108—116.
Замота Т. Н., Аулин В. В. Управление процессами приработки основных сопряжений деталей машин при изготовлении и ремонте: монография. Кировоград. Лысенко В. Ф. 2015. 302 c.
Путинцев С. В., Аникин С. А., ?ванов О. В. Моделирование параметров динамики, гидродинамики и трибологии поршня двигателя внутреннего сгорания // Вестник МГТУ имени Н. Э. Баумана. Спец. вып. сер. «Машиностроение». 2007. С. 150—156.
Furuhama S., Takiguchi М. Measurement of piston frictional force in actual operating diesel engine // Int. Jalirb. Tribologie. 1981. №6. P. 737—742.
Путинцев С. В. Анализ режима трения деталей цилиндро-поршневой группы автомобильного дизеля // ?звестия вузов. Машиностроение. 1999.
№ 2–3. С. 65—68.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).