Стратегія підвищення економічної ефективності землекористування авіаційного транспорту



DOI: http://dx.doi.org/10.31548/zemleustriy2018.04.05

I. Novakovska, L. Skrypnyk

Анотація


Розглянуто питання щодо формування система ефективного землекористування авіаційного транспорту, яке має на меті отримання певного обсягу матеріальних благ за умови мінімальних капітальних та енергетичних затрат, а також досягнення максимальної продуктивності використання природних ресурсів і додержання екологічної безпеки природного навколишнього середовища.

Функціонування авіаційної галузі є надзвичайним економічним внеском щодо рівня продуктивності інших видів промисловості, так є потужним фіксатором їх зростання. Такий вплив, в свою чергу, сприяє підвищенню рівня продуктивності світової економіки.

Обґрунтовано, що економічна оцінка ефективності є дуже важливим поняттям, яке має на меті визначити найбільш оптимальні для авіапідприємства витрати праці та капіталу, отримання прибутку, відшкодування збитків, використання трудових, матеріальних, і в першу чергу земельних ресурсів, як беззаперечного територіального базису.

Одним із перших питань, які виявляють рівень економічної ефективності землекористування авіаційного транспорту, є дохід (прибуток), як кінцевий результат.

Представлені основні економічні показники ефективності землекористування авіаційного траснпорту, які розраховуються  з обов’язковим урахуванням площі земельної ділянки та конкретного  періоду  часу, протягом якого дана земельна ділянка експлуатується: потенціал землекористування; інтенсивність землекористування, ефективність землекористування та оцінка страхових ризиків. 

 Основні способи щодо підвищення рівня економічних показників землекористування авіаційного транспорту мають на меті удосконалити структуру капіталовкладень та планування розвитку інфраструктури в тих районах, на територіїї яких можливе розширення промислових та комерційних об’єктів. Така стратегія капіталовкладень також має на меті зменшити кількість житлової забудови в районах поблизу аеропортів, оскільки ці об’єкти несумісні один з одним.

Ключові слова: землекористування авіаційного транспорту, показники економічної ефективності, стратегія удосконалення та розвитку.


Повний текст:

PDF PDF (English)

Посилання


Novakovska, I. (2016). Upravlinnia misʹkum zemlekorustyvanniam: monohrafiya. Kyiv: Agrarnaya Nauka. [in Ukrainian]

Novakovska Iryna, Skrypnyk Liliia. Ecological safety of land resources for integrated development of national aviation network in the context of European integration [collective monograph]/ Informācijas Sistēmu Menedžmenta Augstskola, ISMA University, Riga, Latvia,2017. – Vol. 2, – p.50-59

Janic, M. (2013). Airport analysis, planning, and design: Demand, capacity, and congestion. New York, NY: Nova.

Airport environmental noise mapping and land use management as an environmental protection action policy tool: The case of the Larnaka International Airport. Science of the Total Environment, 424, 162–173.

https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2012.02.036

Analyzing, modeling, and assessing the performances of land use by airports // International Journal of Sustainable Transportation. – 2015. – Avialable at:

International Civil Aviation Organization. Airport Design Guidelines (Doc 9184), Part 2 "Land Use and Environmental Protection". ICAO, Montreal, Quebec, Canada, third edition, 2002

TRB (Transportation Research Board). (2010). Enhancing airport land use compatibility, Volume 1: Land use fundamentals and implementation resources (ACRP Report 27).Washington, DC


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.