Фактори, що визначають перспективи використання біопалива в транспортному секторі: зарубіжний досвід



DOI: http://dx.doi.org/10.31548/bioeconomy2019.01.097

N. Ovsіannikova

Анотація


Статтю присвячено аналізу зарубіжного досвіду виробництва і використання біопалива в транспортному секторі. В умовах енергетичного переходу до поновлюваних джерел енергії актуальним є аналіз передових практик застосування альтернативних палив одним з основних споживачів енергоносіїв – транспортним сектором. Досвід вирішення економічних, екологічних та технічних завдань свідчить, що вони становлять інтерес для реформування енергетичних систем, заснованих на викопному паливі. Узагальнення і аналіз чинників, що визначають перспективи розвитку, виділення "драйверів" ринку біопалива в транспортному секторі є завданнями нашої роботи.

Порівняльний аналіз споживання і виробництва альтернативних видів палива, структури споживання викопних палив і біопалива дозволили виділити ситуаційні фактори та їх вплив на сприйняття країнами глобальних тенденцій. Зіставлення прогнозів ринку палива країнами-імпортерами енергоносіїв і прогнозів постачальників традиційних палив виявило відмінності в оцінці ролі і ступеня впливу цінових і технологічних факторів на перспективи заміщення викопного палива біопаливом. Прогноз показників динаміки ринку біопалива характеризується високим значенням варіації, оскільки виділені ключові технології енергозаміщення перебувають на початковому етапі життєвого циклу. Аналіз кривої досвіду, отриманий для біопалива першого покоління, може бути використаний у прогнозних розрахунках. Результати ретроспективного аналізу ринку біопалива можуть бути покладені в основу факторної моделі і з урахуванням ситуаційних чинників використовуватися для оцінки умов енергетичного переходу національних економік. Для обгрунтування політики енергозаміщення на транспорті перспективним вважаємо проведення прикладних LCA-оцінок для умов конкретної соціо-економічної системи з урахуванням напрацьованої методології.


Повний текст:

PDF

Посилання


Die Einführung von Quoten für Biokraftstoff und von E 10-Benzin in Deutschland. Zielsetzung, Zielerreichung und Akzeptanz durch die Verbraucher. Aktenzeichen: WD 8 - 3000 - 007/17, 2017. /Umwelt, Naturschutz und Reaktorsicherheit, Bildung und Forschung. https://www.bundestag.de/resource/blob/500976/a64461967a35f371573cd7397c39196a/WD-8-007-17-pdf-data.pdf

Das ändert sich 2020 für autofahrer.URL:https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/das-aendert-sich-2020-die-wichtigsten-termine-fuer-autofahrer

Financing Sustainable Cities Initiative URL: https://www.c40.org/programmes

Mitrova T., Kulagin V., Grushevenko D., Grushevenko E. (2015) Technology Innovation as a Factor of Demand for Energy Sources in Automotive Industry. Foresight and STI Governance, vol. 9, no 4,DOI: 10.17323/1995-459x.2015.4.18.31

Grushevenko D., Grushevenko E., Kulagin V. (2018) Energy Consumption of the Russian Road Transportation Sector: Prospects for Inter-Fuel Competition in Terms of Technological Innovation. Foresight and STI Governance, vol. 12, no 4, pp. 35-44.

https://doi.org/10.17323/2500-2597.2018.4.35.44

Pereira, L.G. & Cavalett, O. & Bonomi, A. & Zhang, Y. & Warner, E. & Chum, H.L., 2019. "Comparison of biofuel life-cycle GHG emissions assessment tools: The case studies of ethanol produced from sugarcane, corn, and wheat," Renewable and Sustainable Energy Reviews, Elsevier, vol. 110(C), pages 1-12.

https://doi.org/10.1016/j.rser.2019.04.043

A Life-Cycle Analysis of the Greenhouse Gas Emissions from Corn-Based Ethanol. - https://www.usda.gov/oce/climate_change/mitigation_technologies/LCA_of_Corn_Ethanol_2018_Report.pdf

Bouter A., Melgar J., Ternel C. Etude ACV de véhicules roulant au GNV et bioGNV.Rueil-Malmaison Cedex, France, 2019.URL:https://www.afgaz.fr/sites/default/files/u200/rapport_afg_versionfinale.pdf

Europe's Clean Mobility Outlook: Scenarios for the EU light-duty vehicle fleet, associated energy needs and emissions, 2020-2050. Final Report for ePURE. 2018. URL: https://epure.org/resources/reports/

Vozobnovlyaemye istochniki energii i smyagchenie vozdeystviy na izmenenie klimata: Rezyume dlya politikov i tekhnicheskoe rezyume. Spetsialnyy doklad mezhpravitelstvennoy gruppy ekspertov po izmeneniyu klimata./pod red. O. Edenkhofera, Ramona. Pichs-Madrugi i dr. 2011

D. Arvizu, T. Bryukner, O. Edenkhofer, S. Estefen, A. Faaidzh, M. Fishedik, G. Khansen, G. Khiriart, O. Khokhmeyer, K. G. T. Kholandz, Dzh. Khakerbi, S. Kadner, A. Killingveyt, A. Kumar, E. Lyuis, O. Lukon, P. Matshoss, L. Moris, M. Mirza, K. Mitchel, U. Mumo, Zh. Moreyra, L. Y. Nilson, Dzh. Niboer, R. Pichs-Madruga, Dzh. Satey, Zh. Souin (SShA), R. Sheffer, T. Skey, S. Shlemer, K. Seybot, R. Sims, G. Sinden, Yu. Sokona, K. fon Stekov, Ya. Shtekel, A. Verbruggen, R. Uayzer, F. Yamba, T. Tsvikel, 2011 god: Tekhnicheskoe rezyume. V Spetsialnom doklade MGEIK o vozobnovlyaemykh istochnikakh energii i smyagchenii vozdeystviy na izmenenie klimata [O. Edenkhofer, R. Pichs-Madruga, Yu. Sokona, K. Seybot, P. Matshoss, S. Kadner, T. Tsvikel, P. Eykemeyer, G. Khansen, S. Shlemer, K. fon Shtekhov (redaktory)], Kembridzh yuniversiti press, Kembridzh, Soedinennoe Korolevstvo, i Nyu-York, SShA.

T. Bryukner, Kh. Chum, A. Yeger-Valdau, O. Killingtveyt, L. Guterrez-Negrin, Dzh. Niboer, U. Myuzial, A.Verbruggen, R. Vayzer, 2011 g.: prilozhenie III: Tablitsa zatrat. Spetsialnyy doklad MGEIK o vozobnovlyaemykh istochnikakh energii i smyagchenii vozdeystviy na izmenenie klimata [O. Edenkhofer, R. Pichs-Madruga, Yu.Sokona, K. Seybot, P. Matshoss, S.Kadner, T. Tsvikel, P. Eykemeyer, G. Khansen, S. Shlemer, K. fon Shtekhov (redaktory)], Kembridzh yuniversiti press, Kembridzh, Soedinennoe Korolevstvo, i Nyu-York, SShA.

Standarty ekonomii topliva v realnykh usloviyakh vozhdeniya dolzhny stat znachitelno bolee strogimihttps://www.iea.org/reports/tracking-transport-2019/fuel-economy-of-cars-and-vans

Prognoz razvitiya energetiki mira i Rossii do 2040 goda / pod red. A.A.Makarova, T.A.Mitrovoy; INEI RAN-ATs pri Pravitelstve RF - Moskva, 2014. - 170 s.

Prognoz razvitiya energetiki mira i Rossii 2016 / pod red. A.A.Makarova, L.M.Grigoreva, T.A.Mitrovoy; INEI RAN-ATs pri Pravitelstve RF - Moskva, 2016. - 196 s. - ISBN 978-5-91438-023-3

Prognoz razvitiya energetiki mira i Rossii 2019 / pod red. A.A.Makarova, T.A.Mitrovoy, V.A. Kulagin; INEI RAN- Tsentr energetiki Moskovskoy shkoly upravleniya Skolkovo- Moskva, 2019. - 211 s.

Nylund N., Aakko-Saksa P. Air Quality Implications of Transport Biofuel Consumption : Special Report. International Energy Agency, 2018. URL:https://www.iea.org/renewables2018/

Gupta D., Gaur S. K. Carbon and biofuel footprinting of global production of biofuels in Gupta, Sudhir Kumar Gaur, in Biomass, Biopolymer-Based Materials, and Bioenergy, 2019. URL:https://www.sciencedirect.com/topics/engineering/petroleum-based-fuel

https://doi.org/10.1016/B978-0-08-102426-3.00019-9

Biofuels barometer - EUROBSERV'ER . 2019. URL: https://www.eurobserv-er.org/biofuels-barometer-2019

Global EV Outlook 2019. Scaling up the transition to electric mobility. URL: https://www.iea.org/reports/global-ev-outlook-2019

Grope N., Schröder O., Krahl J., Müller-Langer F., Schröder J., Mattheß E. Survey on Advanced Fuels for Advanced Engines. Project report(2018). URL:http://task39.sites.olt.ubc.ca/files/2018/10/Survey-on-Advanced-Fuels-for-Advanced-Engines-IEA_Bioenergy_T39_AFAE_DBFZ.pdf


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.