Теоретико-методичні засади розвитку ринку яблук і продуктів їх переробки
DOI: http://dx.doi.org/10.31548/economics14(4).2023.005
Анотація
Стаття присвячена обґрунтуванню теоретико-методичних підходів до розвитку ринку яблук і продуктів їх переробки, з урахуванням сучасних тенденцій і викликів. Дослідження теоретико-методичних засад розвитку ринку яблук і продуктів їх переробки в Україні розкриває різноманітні перспективи розвитку даного сектору. У статті використано такі методи наукового дослідження: логічного узагальнення, аналізу, синтезу, індукції, дедукції та порівняння.
За останні роки спостерігаються тенденції до розвитку ринку яблук в Україні завдяки нарощування обсягів їх виробництва й зростання попиту на продукцію їх переробки. Механізм ринку яблук в Україні базується на системі виробництва, збуту, ціновій політиці та регуляторних механізмах, що забезпечує функціонування даного ринкового сегмента. Один із ключових аспектів розвитку ринку яблук полягає в зростанні попиту на них, що зумовлено збільшенням усвідомлення споживачами користі цих фруктів. До того ж, висока експортна потенційна здатність українського ринку яблук сприяє стимулюванню розвитку обсягів їх виробництва та продуктів переробки. Регіональні особливості господарювання впливають на ринковий механізм. Вирощування яблук здійснюється як дрібними сільськогосподарськими господарствами, так і на великих плантаціях. Проте, на ринку яблук існують певні виклики, такі як нестабільність попиту і зміни споживчих уподобань, проблеми збереження й логістики, а також вплив змін клімату на вирощування яблук.
Загалом, наукове дослідження розвитку ринку яблук і продуктів їх переробки є важливим для забезпечення сталого розвитку сільського господарства в Україні. Аналіз і узагальнення отриманих даних сприятимуть розробці ефективних стратегій і рішень для підвищення конкурентоспроможності даного ринкового сегмента та сприяння його розвитку як на внутрішньому, так і на міжнародному рівні. Вирішення цих питань вимагає подальшого дослідження й розробки ефективних стратегій.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Аnaliz ukrainskoho orhanichnoho sektoru [Analysis of the Ukrainian organic sector]. (2022). Retrieved from https://organicinfo.ua/wp-content/uploads/2022/11/Ukrainian-Organic-Sector-Analysis_Oct2022_UA.pdf
Burliai, A.P., Pidopryhora, O.F. (2017). Derzhavna pidtrymka haluzi sadivnytstva v Ukraini [State support of the horticulture industry in Ukraine]. Pryazovskyi ekonomichnyi visnyk. Elektronnyi naukovyi zhurnal, 5 (05), 53‒57.
Halat, L.M. (2022). Tendentsii i perspektyvy marketynhovoho rozvytku vyrobnytstva yabluk v Ukraini [Trends and prospects of marketing development of apple production in Ukraine]. Tavriiskyi naukovyi visnyk. Seriia: Ekonomika, 1, 22‒31. Retrieved from http://tnv-econom.ksauniv.ks.ua/index.php/journal/article/view/226/221
Hromov, D.V. (2021). Yabluchnyi spad [Apple slump]. Sadivnytstvo po-ukrainski, 2, 14–17.
Infohrafika: rynok yabluk v Ukraini [Іnfographic: apple market in Ukraine]. (2021). Retrieved from https://ucab.ua/ua/pres_sluzhba/novosti/infografika_rinok_yabluk_v_ukraini
Kovinko, O.M, Shutova, L.O., Tomchuk, A.O. (2018). Perspektyvy rozvytku rynku yabluk v Ukraini ta sviti [Prospects for the development of the apple market in Ukraine and the world]. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy, 20, 72‒77. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2018/20_2018_ukr/14.pdf
Korysni vlastyvosti yabluk [Useful properties of apples]. harchi.info. Retrieved from https://harchi.info/blogs/san-ayt-j/korysni-vlastyvosti-yabluk
Moskaliuk, I.V., Sakun, M.S. (2023). Orhanichne sadivnytstvo, yak perspektyvnyi napriamok rozvytku silskoho hospodarstva [Organic horticulture as a perspective direction of agricultural development]. The 12 th International scientific and practical conference «Modern research in world science» (February 26-28, 2023) SPC «Sci-conf.com.ua». Lviv. Ukraine. 1161. Retrieved from http://surl.li/jowlj
Orhanichne sadivnytstvo: yakykh urokiv ne vystachaie Ukraini [Organic gardening: what lessons are missing in Ukraine]. (2019). Retrieved from https://sadco.com.ua/stock/stati_lanovenko_2/
Remizov, A., Deineko, O. (2022). Analiz ukrainskoho orhanichnoho sektoru [Analysis of the Ukrainian organic sector]. URL: https://organicinfo.ua/wp-content/uploads/2022/11/Ukrainian-Organic-Sector-Analysis_Oct2022_UA.pdf
Salo, I.A. (2021). Z’isty – ne z’imo [Eat ‒ let's not eat]. Sadivnytstvo po-ukrainski, 3, 8–12.
Khorev, O. (2023). Rynok yabluk v Ukraini-2022. Prohnozy ta eksportni perspektyvy [Apple market in Ukraine-2022. Forecasts and export prospects]. APK-inform: ovochi ta frukty. Retrieved from https://www.fruit-inform.com/ru/news/188938
Yak viina vbyvaie rynok yabluk [How war kills the apple market]. (2022). Holovni fermerski novyny Ukrainy. Retrieved from https://www.seeds.org.ua/yak-vijna-vbivaye-rinok-yabluk/
Andrew, D. O'Rourke (2018). The World Apple Market. Taylor & Francis eBooks. Taylor & Francis. URL: https://doi.org/10.1201/9780203719091
Bolatova, Z. (2022). Sustainable development of apple production in Kazakhstan. Economy and ecology of territorial educations, 6, 3, 33–40. URL: https://doi.org/10.23947/2413-1474-2022-6-3-33-40
Crassweller, R.M. (2003). Production and handling techniques for processing apples. Apples: botany, production and uses. Wallingford UK: CABI Publishing, 615.
How to successfully compete in modern export fruit markets? Lessons from a leading export producer in Argentina / L.I. Stubrin et al. (2022). Journal of Agribusiness in Developing and Emerging Economies. URL: https://doi.org/10.1108/jadee-11-2021-0298
Loureiro, M.L., McCluskey, J.J., Mittelhammer, R.C. (2001). Assessing consumer preferences for organic, eco-labeled, and regular apples. Journal of agricultural and resource economics, 404.
Market Integration and Causality: An Application to the Major Apple Markets in India. (2021). Economic Affairs, 66, 1. URL: https://doi.org/10.46852/0424-2513.1.2021.16
O'Rourke, D. (2003). World production, trade, consumption and economic outlook for apples. In Apples: Botany, production and uses, 15.
The European market potential for apples. Strengthening the sustainability of SMEs through exports. URL: https://www.cbi.eu/market-information/fresh-fruit-vegetables/apples/market-potential
Wani, F., Songara, М. (2017). Production and Marketing of Apple in Himachal Pradesh: An Empirical Study. International Journal of Research Culture Society,1,10, 34.
Wang, Y., Çakır, M. (2020). Welfare impacts of new demand‐enhancing agricultural products: The case of Honeycrisp apples. Agricultural Economics, 51, 3, 445–457. URL: https://doi.org/10.1111/agec.12564
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.