RESEARCH OF PROBLEM OF STUDENTS SELF-GOVERNMENT UNDER PUBLICATIONS IN UKRAINIAN PERIODICAL EDITIONS
Анотація
The problem of student self-government is becoming more important on the modern stage. Our attention was given to research papers, this type of sources allows for an understanding of the basic tendencies of becoming investigated problem specific to different time periods. The bulk of reviewed articles were extracted from the journals "Higher Education in Ukraine", "High School", "Education and Management", "Native School", "The Way of Education" in the period from 1917 to 2010.
In the investigated works of Soviet period student government was considered in the context of the Komsomol organization; problem of leadership in education from 1917 to 1980 was not examined, while in the 80-th years of the twentieth century study the problem of active life position suggests to confirm about attention of researchers to the formation of leadership skills of pupils and students.
The issue of student education of in the period from 1991 to 2010 was studied in terms of spiritual formation of the younger generation; based on the values of democratic culture and use of individual approach based on environmental education, holistic approach to the educational system of the university, but most works are theoretical.
The appearance of publications on the problems of student self-government are observed from 1991 to 2010. However, they are largely conceptual in nature or contain diagrams of student self-government universities with commentaries, but the effectiveness of these schemes are not analyzed by authors and recommendations for implementation of student self-government in education system Ukraine are not provided.
The articles devoted to the problems of higher education in the period from 2000 to 2010, the focus of scientists was paid to the problems of the educational process on the principles of the Bologna Declaration. However the presence of a large number of studies presenting the educational process in the twentieth century, with historical and pedagogical approaches, provides a holistic view of social and educational environment in which self-government of students develop.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).