Педагогічні умови формування моральної відповідальності сільської молоді
Abstract
У статті обґрунтовано педагогічні умови формування моральної відповідальності, зокрема: вмотивованість сільської молоді до морально відповідальної поведінки, що передбачає актуалізацію ряду потреб; врахування у формах, методах і засобах формування моральної відповідаль- ності соціокультурної специфіки сільського регіону; формування моральної відповідальності у колективі; передача сільській молоді знань про моральну відповідальність; формування моральної відповідальності у праці; формування моральних переконань на засадах ноосферогенезу, філософсько-світоглядної системи, що фокусує увагу на важливому пріоритеті сучасності – збереженні життя на Землі.
Downloads
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).