Морфологічний аналіз сутності поняття «зовнішньоекономічна діяльність підприємств»

Authors

  • Ю. Д. Вітко

Abstract

Ефективне здійснення та управління зовнішньоеконо-мічною діяльністю актуалізує питання систематизації та узагальнен-ня існуючих наукових підходів, уточнення змісту, сфери й умов вико рис-тання цієї категорії. Метою дослідження є уточнення поняття зов-нішньоекономічної діяльності на підґрунті визначення переліку ключових
ознак цієї діяльності. Як метод дослідження застосовано метод морфо-логічного аналізу.
У статті розглянуто підходи до визначення сутності поняття
«зовнішньоекономічна діяльність», на множинність яких вплинула його
багатовекторність та складність, суб’єктивність розуміння цього
питання серед науковців. На основі морфологічного аналізу визначень
поняття «зовнішньоекономічна діяльність» складено перелік ознак, які
згруповано в такі блоки: ключова характеристика поняття, суб’єктний
склад, мета, рівень та місце здійснення, механізм реалізації, умови
функціонування та форми здійснення зовнішньоекономічної діяльності.
За допомогою побудови матриці образів досліджуваного поняття
визначено найбільш типові – ключові ознаки здійснення зовнішньоеконо-мічної діяльності. Сформульовано уточнене визначення поняття зовніш-ньоекономічної діяльності, з точки зору специфічного виду господарської
діяльності, пов’язаного з функціонуванням та взаємодією суб’єктів на
міжнародному рівні. Подальші дослідження за проблемою можуть стосува-тися питання формування організаційно-економічної моделі розвитку
зовнішньоекономічної діяльності підприємств, теоретичним підґрунтям
якої буде уточнена сутність дослідженого поняття.

Issue

Section

Article