Стратегії управління витратами в агроформуваннях

Authors

  • Н. О. Передерій
  • Т. Л. Нідзельська

Abstract

У сільському господарстві виробництво продукції пов’язане з використанням виробничих ресурсів галузі – трудових, земельних, водних, матеріальних, у процесі якого вони частково або повністю споживаються і переносяться на новостворену продукцію. Сукупність спожитих і перенесених на продукцію виробничих ресурсів становить витрати виробництва. Проблема управління витратами є однією з найактуальніших, найскладніших проблем кожного суб’єкта господарювання, адже від рівня і динаміки витрат залежать не тільки фінансові результати окремих підприємств та їх структурних підрозділів, але й ефективність формування національного доходу на рівні держави загалом.

Зважаючи на роль виробничих витрат у розвитку та ефективності діяльності сільськогосподарських підприємств, постає проблема формування ефективної стратегії управління витратами, що є процесом розробки та прийняття управлінських рішень за всіма напрямами їхнього формування й розподілу на підприємстві. Формування стратегії управління витратами слід розглядати як комплексну систему управління чинниками, що прямо або опосередковано впливають на розмір прибутку підприємства.

Мета дослідження – вибір стратегії управління витратами, що дасть змогу ефективно приймати управлінські рішення в будь-який момент часу. Порівняно стратегії обрахунку витрат на основі розрахунку собівартості та методу розрахунку маржинальних доходів.

Зроблено висновки, що   маржинальний дохід, розрахований за практичним методом, функцію внутрішньогосподарського показника конкурентоспроможності виконує обмежено, тому що прийняті спрощення діють, спотворюючи результати. Незважаючи на це, він є ідеальним інструментом для господарського планування на базі одного, тому що він відносно просто розраховується, при констатуючих розрахунках дає змогу отримати точні результати і метод його розрахунку є легкодоступним для аналізу.

Issue

Section

Article