Колективна пам'ять як чинник формування національної ідентичності
Анотація
В роботі обґрунтовується думка про те, що формування національної ідентичності – це перманентний і цілеспрямований процес, який здійснюється на деякій «об’єктивній» основі – етнічній спадщині, яка зберігається завдяки колективному пам’ятанню, тобто перманентному відтворенню в суспільстві свідомості символів, ідей та соціальних практик, які забезпечують темпоральних характер спільноти. Попри те, що колективне пам’ятання – це важлива складова колективної пам’яті, яка забезпечує зовнішню та внутрішню ідентифікацію групи, трансльовані нею знання, особливо в сучасних умовах, виробляються під впливом різних, в тому числі й альтернативних, джерел інформації, які слугують засобами підтвердження власної оцінки індивідуальних споминів, які таким чином стають складовою колективного пам’ятання, котре поступово доповнюється і підтверджується вибірковим використанням історичних подій та фактів, завданням яких є не тільки підтвердження дійсного стану речей, а й формування деякого образу спільноти завдяки підкресленню актуальних для сьогоденні подій та цінностей.Посилання
Brubeyker, R. (2012). Etnichnost bez grupp [Ethnicity without groups]. Moscow, Izd. dom Vysshey shkoly ekonomiki, 408.
Giddens, E. (2004). Uskolzayushchiy mir: kak globalizatsiya menyayet nashu zhizn [The escaping world: how globalization is changing our lives]. Moscow, Izdatelstvo «Ves Mir», 120.
Hyrych, I. Znakova stattia Omeliana Pritsaka [Significant article by Omelyan Pritsak]. Available at: http://www.i-hyrych.name/Hrushevsky/Pricak.html# Anchor21
Goian, I., Storozhuk, S. (2016). The ethnic hrinciple as the basis of civil politics. Cherkasy University Bulletin: Philosophy. №11/13, Pp. 31-36.
Hibernau, M. (2012). Identychnist natsii [Identity of nations]. Kyiv: Tempora, 303.
Hrytsak, Ya. (2011). Strasti za natsionalizmom. Stara istoriia na novyi lad [Passion for nationalism. The old story is in a new way]. Kyiv: Krytyka, 176.
Hrushevskyi, M. (1991). Khto taki ukraintsi i choho vony khochut [Who are Ukrainians and what do they want?]. Kyiv: T-vo «Znannia v Ukraini», 240.
Kalakura, Ya. S. (2012). Natsionalnaya pamyat: istoriograficheskiy kontekst [National memory: historiographical context]. Natsіonalna ta іstorichna pam’yat: Zb. nauk. prats. Vol. 4, Pp. 30-41.
Kasianov, H. Ukrayna-1990: «boy za ystoryiu» [Ukraine-1990: “battles for history”]. Available at: http://magazines.russ.ru/nlo/2007/83/ka8.html
Kyrydon, A. (2016). Heterotopii pamiati: Teoretyko-metodolohichni problemy studii pamiati [Heterotopy of memory: Theoretical and methodological problems of memory studios]. Kyiv: Nika-Tsentr, 320.
Kravchenko, B. (2011). Ponevolennia istoriieiu: radianska Ukraina v suchasnii istoriohrafii [Conviction of History: Soviet Ukraine in Modern Historiography], Ukraine, Empire, Russia. Selection of an article on contemporary histories and history, a magazine "Criticism", 455-528.
Kryvda, N. (2017). Ukrainska identychnist yak svitohliadnyi konstrukt [Ukrainian identity as a world-view construct]. Naukovyi visnyk NUBiP Ukrainy. Seriia: Humanitarni studii, Kyiv, NUBiP Ukrainy, Vyp. 274, Pp. 109-124. http://journals.nubip.edu.ua/index.php/Gumanitarni/article/view/9648
Krypiakevych, I. (1990). Istoriia Ukrainy [History of Ukraine]. Lviv: Svit, 520.
Lypynskyi, V. (1995). Lysty do brativ-khliborobiv pro ideiu i orhanizatsiiu ukrainskoho monarkhizmu [Letters to brethren - farmers: about the idea and organization of the Ukrainian monarchy]. Kyiv: Filadelfiia, 470.
Lysiak-Rudnytskyi, I. (1994). Formuvannia ukrainskoho narodu ta natsii (metodolohichni zauvahy [Formation of the Ukrainian people and nation (methodological observations) [Formation of the Ukrainian people and nation]. Historical essays. Kyiv: Osnovy, 11-40.
Losev, A.F. Dialektika mifa [Dialectics of the myth]. Available at: http://psylib.org.ua/books/losew03/index.htm
Malakhov, V. (2001). Skromnoye obayaniye rasizma i drugiye stati [Modest charm of racism and other articles]. Moscow: Nauka, 171.
Nahorna, L.P. (2012). Istorychna pamiat: teorii, dyskursy, refleksii [Historical memory: theories, discourses, reflections]. Kyiv, IPiEND im. I.F.Kurasa NAN Ukrainy, 328.
Okinshevych, L. (1947). Lektsii z istorii ukrainskoho prava: Pravo derzhavne. Doba stanovoho suspilstva [Lectures on the history of Ukrainian law: Law is state. The date of the civil society]. Miunkhen, 169.
Renan, E. (2000). Shcho take natsiia [What is a nation?]. Natsionalizm, Kyiv, Smoloskyp, Pp. 253-263.
Smit, A. (2004). Natsionalizm i modernizm: Kriticheskiy obzor teoriy sovremennykh natsiy i natsionalizma [Nationalism and Modernism: A Critical Review of the Theories of Modern Nations and Nationalism]. Moscow, Praksis, 464.
Smit, A. (1994). Natsionalna identychnist [National Identity]. Kyiv, Osnovy, 1994. http://litopys.org.ua/smith/smi.htm
Soldatenko, V. F. (2012). Pro kulturu natsionalnoi pamiati (na prykladi stavlennia do istorii revoliutsii) [On the culture of national memory (for example, the attitude to the history of the revolution)]. Natsionalna ta istorychna pamiat: Zb. nauk. prats., Vyp. 2., 3-64.
Stepyko, M. T. (2017). Suchasne rusynstvo: etnopolitychnyi proekt chy kryza ukrainskoi natsionalnoi identychnosti [Contemporary Rusynism: an ethnopolitical project or a crisis of Ukrainian national identity].Stratehichni priorytety. Seriia : Polityka, n. 1, 39-46. http://nbuv.gov.ua/UJRN/sppol_2017_1_8
Storozhuk, S. (2012). «Vavilon» kak faktor natsionalnoy konsolidatsii: evropeyskiy i ukrainskiy kontekst . [“Babylon” as a factor in national consolidation: the European and Ukrainian context]. «Historical projection and modern interpretation of the substance and form of human activity. creativity and aesthetics issue»: materials digest of the XXXIII International Research and Practice Conference (London. October 11 – October 16. 2012), London: IASHE, 90-92.
Storozhuk, S. (2014). Svitohliadni pidstavy ukrainskoi natsionalnoi idei, [Worldview Grounds of the Ukrainian National Idea]. Visnyk Cherkaskoho universytetu. Seriia Filosofiia, № 11 (304), 2014, 3-9.
Shatska, B. (2011). Mynule – pamiat – mit, [Past - memory - myth]. Chernivtsi: Knyhy – KhKhI, 248.
Yak, B. (2017). Natsionalizm i moralnaya psikhologiya soobshchestva, [Nationalism and moral psychology of the community]. Moscow: Izd-vo Instituta Gaydara, 520.
Ignatieff, М. (1995). Blood and Belonging: Journeys Into the New Nationalism. Farrar, Straus and Giroux, 263.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).