АНАЛІЗ ОСВІТНЬОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ДЛЯ ВСТУПУ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ В 2024 РОЦІ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ POWER BI
Анотація
У статті представлено аналіз вступної кампанії до ЗВО в 2024 році, досліджено залежність між кількістю поданих заяв вступників до закладів вищої освіти України та показниками, що характеризують освітні пропозиції. Аналіз проведено на основі даних Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО) за 2024 рік із застосуванням кореляційно-регресійного методу. Показано, що між обсягом освітніх пропозицій і кількістю заяв ЗВО існує сильний позитивний зв’язок , а лінійна регресія дозволяє кількісно представити залежність, що пояснює майже 50% вибірки. Результати вказують на активне використання стратегії диверсифікації: економічний механізм розвитку ЗВО через розширення спектра освітніх можливостей. ЗВО, що збільшують кількість освітніх програм, задовольняють ширший спектр освітніх потреб абітурієнтів і тим самим підвищують свою привабливість на ринку освітніх послуг. Рівень попиту на освітні програми безпосередньо корелює з їхньою доступністю та різноманіттям, що вказує на гнучкість ринку освіти України. У статті розглянуто вплив зовнішніх факторів, зокрема регіонального розташування та віддаленість зони активних бойових дій, рейтинг ЗВО на кількість заяв. Представлено структуру розподілу рекомендованих місць для вступу за умовами вступу. Проведені дослідження відображають особливості формування попиту послуг ЗВО за результатами вступної кампанії 2024 р., а також дозволяють оптимізувати підходи до планування освітніх програм, підвищити ефективність роботи закладів вищої освіти України.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Інформаційні технології в економіці та природокористуванні

TЦя робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.