Підготовка майбутніх агрономів до науково-дослідної роботи (на прикладі вивчення дисципліни «Інформаційні технології»)
Abstract
У статті висвітлено досвід по організації науково-дослідної робо-
ти студентів агрономічного факультету під час вивчення дисципліни
«Інформаційні технології». Досвід заснований на інтеграції навчального
і науково-дослідного процесів. Наведено методичні рекомендації викла-
дачам щодо організації лабораторних робіт з дисципліни в контексті
організації науково-дослідної роботи. Висвітлено зміст типової програ-
ми навчальної дисципліни «Інформаційні технології» спеціальності
6.090101 «Агрономія». Доведено, що рекомендовані методичні прийоми
є основою щодо формування науково-дослідної компетентності, поле-
гшення процесу професійної та соціальної адаптації. Ефективність ор-
ганізації науково-дослідної роботи студентів на ранньому етапі нав-
чання підтверджується високим рівнем їх готовності до участі в науко-
вих заходах, отримання високих результатів і реалізації своїх інтелек-
туальних здібностей.
Downloads
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).