Дуальна форма навчання: досвід німецьких закладів вищої освіти
DOI: http://dx.doi.org/10.31548/hspedagog15(2).2024.8-14
Анотація
Стаття присвячена розгляду проблеми дуальної освіти у Федеративній Республіці Німеччина. Визначено основні особливості реалізації програм дуального навчання. Представлено співвідношення галузей і спеціальностей, за якими здійснюється дуальне навчання. Встановлено, що існують кілька моделей регулювання теоретичного навчання і практичної підготовки. З’ясовано взаємовідносини усіх сторін у межах програм дуального навчання: студент, заклад вищої освіти, компанія-учасник. Констатовано обов’язки кожної сторони. Акцентовано на провідних мотивах вибору випускниками програм дуального навчання, якими є поєднання теорії і практики, фінансове забезпечення і хороші можливості працевлаштування. Представлено тенденції подальшого розвитку дуальної освіти у Німеччині.
Посилання
Bundesministerium der Justiz und für Verbraucherschutz (BMJV) (Hrsg.) (2017): Bundesinstitut für Berufsbildung. Empfehlung des Hauptausschusses des Bundesinstituts für Berufsbildung vom 21. Juni 2017 zum dualen Studium. Positionspapier. In: BNaz AT 18.07.2017 S1. Bonn 2017. URL: https://www.bibb.de/dokumente/pdf/HA169.pdf
Hofmann, Silvia; König, Maik; Brenke, Petra (2023): AusbildungPlus – Duales Studium in Zahlen 2022. Trends und Analysen. Bonn, 2023. 36 S.
Faßhauer, Uwe/Severing, Eckart (2016): Duale Studiengänge: Stand und Perspektiven der Verzahnung von beruflicher und akademischer Bildung, in: Faßhauer, Uwe/Severing, Eckart (Hrsg.): Verzahnung beruflicher und akademischer Bildung. Duale Studiengänge in Theorie und Praxis, herausgegeben vom Bundesinstitut für Berufsbildung. Bonn: W. Bertelsmann Verlag, 7-17.
Göres, Joachim (2017). Das duale Studium boomt. URL: http://www.sueddeutsche.de/bildung/duales-studium-mit-zwei-truempfen-ins-berufsleben-1.3417664
Hindley, Clare N. (2021). Das Duales Studium aus der Perspektiv von Studenten. In: Praxisorientierte Hochschullehre; Hilgers-Sekowsky, J. and Hattula, C. Publisher: Springer Verlag.
Keitel, Christiane (2023). Das duale Studium spricht eher Bildungsaufsteiger an. URL: https://www.iab-forum.de/das-duale-studium-spricht-eher-bildungsaufsteiger-an/. doi: 10.48720/IAB.FOO.20230809.01
Ostermann, Kerstin; Patzina, Alexander (2019). Aktuelle Studienformen im Vergleich: Ein duales Studium begünstigt den Berufseinstieg. IAB-Kurzbericht Nr. 25.
Wolter, Andrä; Kamm, Caroline; Lenz, Katharina; Renger, Peggy; Spexard, Anna (Hrsg.). (2014). Potenziale des dualen Studiums in den MINT-Fächern. Eine empirische Untersuchung. acatech STUDIE Dezember 2014. 176 S.
Rahmenvertrag zum ausbildungsintegrierten Studium Bachelor Informatik Dual. (2020). URL: https://www.fh-muenster.de/de/
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.