Культура орієнтування в контексті побудови суспільства 5.0



DOI: http://dx.doi.org/10.31548/hspedagog15(2).2024.189-196

I. Shumilova

Анотація


Метою дослідження став аналіз розвитку освітньої політики, що має сприяти суттєвим соціальним покращенням, і все ще залишається основною проблемною сферою в більшості демократичних суспільств. У статті йдеться про освітні заклади та, зокрема, їх керівників, які мають протистояти викликам освіти в ХХІ столітті. Зазначено, що освітні заклади мають перетворитися на інституції для сприяння внутрішнім змінам, стимулювання соціальних перетворень і підготовки студентів до активної участі у все більш різноманітних, складних і динамічних спільнотах. Зосереджено увагу на освітніх менеджерах та лідерах, які мають бути агентами змін, громадськими лідерами та промоутерами соціального розвитку, виконуючи роль провідників, зокрема в рамках моделі п’ятикомпонентної спіралі і досягнення Цілей Сталого Розвитку ООН. Статтю присвячено аналізу феномена провідництва як нового етапу розвитку лідерства майбутніх менеджерів освіти в умовах побудови Суспільства 5.0. Отримані результати демонструють необхідність синергетичного моделювання концепції та програм розвитку культури провідництва у майбутніх менеджерів освіти, з включенням до «орбіти» цієї підготовки цілей сталого розвитку, досягнення соціальної справедливості, трансляції знань та інновацій у суспільстві, зміцнення основ м’якої сили країни на основі трансформаційного лідерства та глибокої усвідомленої особистої мотивації. Практична значимість дослідження полягає у можливості застосування викладених висновків та рекомендацій у процесі оптимізації вузівської підготовки майбутніх менеджерів освіти.


Посилання


Castelli, P., and Castelli, V. (2013). Social foundations of American educa-tion. Carolina Academic Press. 464 р.

Diem, J. (2015). The social and cultural foundations of education: The reader. Cognella Academic Publishing. P. 24

Fullan, M. (1993). Change forces: Prob-ing the depths of educational reform. Falmer Press. 176 p.

Hanson, M. (1975). The modern educa-tional bureaucracy and the process of change. Educational Administration Quar-terly. Volum 11. Issue 3. P. 21-36

Hite, K., and Seitz, J. (2021). Global issues: An introduction. Wiley-Blackwell. 400 p.

Keyes, Ch., and Tanabe, S. (2016). Cul-tural Crisis and Social Memory: Modernity and Identity in Thailand and Laos. Routledge. 324 p.

Monroe, W. (2018). Educational guid-ance in high schools. Forgotten Books. 22 р.

Murphy, P. (2020). Universities and innovation economies. Routledge. 268 р.

Robbins, R., and Dowty, R. (2018). Global problems and the culture of capital-ism. Pearson. 14 р.

Sarason, S. (1998). Political leadership and educational failure. Jossey-Bass. Inc., Publishers, 350 Sansome Street, San Fran-cisco, CA 94104.

Sergiovanni, T. (1996). Leadership for the schoolhouse. How is it different? Why is it important? Jossey-Bass Publishers. 15 р.

Sergiovanni, T. et al. (2008). Educa-tional governance and administration. Pearson. 390 р.

Sharma, Y. (2013). Foundations of educational guidance services and pro-grams. Independently published.

Shields, C. (2012). Transformative Leadership in Education: Equitable Change in an Uncertain and Complex World. Eye on Education. 160 p.

Van Halderen, M. and Kettler-Paddock. (2011). Making Sense of Thought Leadership. Rotterdam School of Management, Erasmus University. Hol-land. 4 p.

Vocational guidance: textbook / edited by O. M. Ihnatovych Kirovohrad: Imex-Ltd, 2014. 240 p.

Zhadko, V., & Bidzilia, P. (2018). Guide and guidance in educational opera-tions. Scientific Notes of Berdyansk State Pedagogical University 2. C. 86-98

Гурман, Т. (2006). Становлення сис-теми професійної орієнтації учнів у середніх школах США. Наукові запис-ки. Серія: Педагогіка № 9. C. 108-114


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.