Вплив медіа на масове сприйняття та психологічний стан громадян



DOI: http://dx.doi.org/10.31548/hspedagog15(2).2024.213-219

V. Zelenin, L. Chopyk, S. Doskach

Анотація


В наш час стрімкий розвиток технологій сприяв швидкому поширенню використання соціальних мереж серед громадян різних країн. Це докорінно змінило те, як люди взаємодіють і спілкуються між собою, як отримують інформацію. Водночас довіра людей до різних медіа та їх використання може вплинути на їхній емоційний та психологічний стан. Мета дослідження – провести оцінку впливу медіа на масове сприйняття та психологічний стан громадян. Враховуючи величезний вплив, який медіа мають на суспільство, вкрай важливо зрозуміти психосоціальні механізми, за допомогою яких символічна комунікація впливає на людське мислення, сприйняття та поведінку. Визначено, що традиційні медіа (інтернет-ресурси, соціальні мережі, телебачення, газети, журнали тощо) стали важливим каналом для отримання інформації. Результати демонструють вплив контенту новин на настрої та думки національної аудиторії. Саме тому сучасне суспільство черпає всі нові тенденції, моду та примхи із медіа. Встановлено, що медіа суттєво впливають на поведінку людей у суспільстві. Крім позитивних наслідків для бізнесу, політики та суспільства, існують і деякі негативні, такі як кібербулінг, проблеми з приватним життям та фейкові новини. Засоби масової інформації (ЗМІ) використовуються для соціального втручання, щоб поширювати інформацію та змінювати соціальну поведінку. Це просоціальний ефект медіа. Існує чіткий зв'язок між переглядом насильницьких відео в ЗМІ та тенденцією до зростання насильства, агресії серед друзів, рідних та інших людей. Люди, які багато дивляться телевізор, схильні переоцінювати кількість насильства та злочинів, що відбуваються у світі. Отже, встановлено, що, медіа мають дуже великий вплив на зміну поточної та соціально-психологічної частини суспільства. В свою чергу, ця зміна спричиняє рух, який можна виявити і спрямувати в позитивному або негативному напрямку.


Посилання


Aslam F., Awan T. M., Syed J. H., Kashif A., Parveen M. Sentiments and emotions evoked by news headlines of coronavirus disease (COVID-19) out-break. Humanit. Soc. Sci. Commun. 2020. Vol. 7. P. 23. https://doi.org/10.1057/s41599-020-0523-3.

Barlett C. P., Gentile D. A. Af-fective and emotional consequences of the mass media. In K. Döveling, C. von Scheve, E. A. Konijn (Eds.). The Routledge handbook of emotions and mass media. 2015. pp. 60–78.

Field A. E., Cheung L., Wolf A. M., Herzog D. B., Gortmaker S. L., Col-ditz, G. A. Exposure to the mass media and weight concerns among girls. Pediat-rics. 1999. Vol. 103(3). E36. https://doi.org/10.1542/peds.103.3.e36.

Garfin D. R., Silver R. C., Hol-man E. A. The novel coronavirus (COVID-2019) outbreak: amplification of public health consequences by media ex-posure. Health Psychol. 2020. Vol. 39. P. 355–357. https://doi.org/10.1037/hea0000875.

Li P-P., Zhong F. A Study on the Correlation Between Media Usage Fre-quency and Audiences’ Risk Perception, Emotion and Behavior. Front. Psychol. 2022. Vol. 12. P. 822300. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.822300.

Mehraj H. K., Bhat A. N., Mehraj H. R. Impacts of media on society: A so-ciological perspective. International Jour-nal of Humanities and Social Science In-vention. 2014. Vol. 3(6). P. 56-64.

Nader K., Toprac P., Scott S., Baker S. Public understanding of artificial intelligence through entertainment media. AI & society. 2022. 1–14. Advance online publication: https://doi.org/10.1007/s00146-022-01427-w.

Ramkissoon H. Place affect inter-ventions during and after the COVID-19 pandemic. Front. Psychol. 2021. Vol. 12. P. 726685. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.726685.

Riley A. H., Sangalang A., Critchlow E., Brown N., Mitra R., Cam-pos Nesme B. Entertainment-Education Campaigns and COVID-19: How Three Global Organizations Adapted the Health Communication Strategy for Pandemic Response and Takeaways for the Future. Health communication. 2021. Vol. 36(1). P. 42–49. https://doi.org/10.1080/10410236.2020.1847451.

Ruben M. A., Wormwood J. B., Neumann A. E., Quigley K. S. Remember how this feels: Inconsistency in recalled impact of a mass violence incident is relat-ed to poorer mental health outcomes. Translational Issues in Psychological Sci-ence. 2016. Vol. 2(4). P. 382–94.

Saddiqi Q., Silab S. Negative Impacts of Mass Media on Social and Psychological life of Human Beings. Sprin Journal of Arts, Humanities and Social Sciences. 2023. Vol. 2(01). P. 58–68. https://doi.org/10.55559/sjahss.v2i01.80.

Wormwood J. B., Devlin M., Lin Y. R., Barrett L. F., Quigley K. S. When Words Hurt: Affective Word Use in Daily News Coverage Impacts Mental Health. Frontiers in psychology. 2018. Vol. 9. P. 1333. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.01333.

Wormwood J. B., Lin Y. R., Lynn S. K., Barrett L. F., Quigley K. S. Psychological impact of mass violence depends on affective tone of media con-tent. PloS one. 2019. Vol. 14(4). P. e0213891. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0213891.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.