Розвиток саморегуляції в юнацькому віці засобами онлайн та офлайн тренінгу



DOI: http://dx.doi.org/10.31548/hspedagog15(2).2024.220-226

О. Oliinyk, M. Babak

Анотація


Сучасне юнацтво стикається з низкою складних завдань, які є невід’ємними атрибутами їхнього життя: вимоги навчання та професійного зростання, виклики особистого самовдосконалення, встановлення балансу між кар’єрою та особистим життям, відокремлення від батьківського впливу. В умовах постійного дефіциту часу та ресурсів перед ними постає ключове завдання – збереження високого рівня продуктивності в усіх сферах життя, уникаючи вигорання. Вирішенню цієї проблеми може сприяти оволодіння навичками саморегуляції, які допоможуть юнакам та юначкам впоратися зі стресом, ефективно розподілити час та ресурси, і забезпечити гармонію між різними сферами їхнього життя. Дослідження пов’язане з теоретичним аналізом проблеми саморегуляці, визначенням ефективності її розвитку у юнаків засобами психологічного тренінгу в онлай та очному форматах. Методи. Для розв’язання поставленої мети нами був використаний комплекс методів: теоретичні – аналіз, синтез, узагальнення психологічної літератури; емпіричні – спостереження; психодіагностичні – опитувальник «Стиль саморегуляції поведінки» В.І. Моросанової; методи математичної статистики – кутове перетворення Фішера. У дослідженні брали участь 36 осіб віком від 18 до 25 років. Результати емпіричного дослідження особливостей розвитку саморегуляції в юнацькому віці показали вищу ефективність розвитку саморегуляції юнаків засобами офлайн тренінгу. Перспективи подальших розробок вбачаємо в дослідженні компоненітв саморегуляції, вивченні вольової саморегуляції.


Посилання


Hrynova M. (2013) Samore-huliatsiia yak osnova uspishnoi navchalnoi diialnosti molodi [Self-regulation as the basis of successful educational activity of young people]. Problems of modern teach-er training. no. 8(2). pp. 159-163 (in Ukrainian).

Kyrychenko T.V. (2019) Psykholohichni osoblyvosti usvidomlenoi samorehuliatsii povedinky pidlitkiv [Psychological features of conscious self-regulation of adolescent behavior]. Psykholohiia svidomosti: teoriia i praktyka naukovykh doslidzhen : Materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi kon-ferentsii (pp. 50–55). Kyiv (in Ukrainian).

Mykhailyshyn U. B., Shmidzen I. Yu. (2022) Metody psykhichnoi samorehuliatsii osobystosti [Methods of mental self-regulation of per-sonality]. The ХХIII International Scientific and Practical Conference «Theoretical and science bases of actual tasks» (pp. 548–550). Lisbon (in Portugal).

Senovska N. L., Nestaiko I. M. (2021) Formuvannia samorehuliatsi-inykh umin pedahohiv: treninh onlain i treninh oflain [Formation of teachers' self-regulation skills: online and offline train-ing]. Scientific Journal VIRTUS. no. 59. pp. 25-28. (in Ukrainian).

Sydorenko O. B. (2017) Samorehuliatsiia yak mekhanizm psykholohichnoi reabilitatsii viiskovoslu-zhbovtsiv [Self-regulation as a mechanism of psychological rehabilitation of military personnel]. URL: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/14209/Sydorenko.pdf?sequence=5 (accessed 30.06.2024) (in Ukrainian).

Stryzhak Yu., Grinyova M. (2022) Treninh yak zasib pidvyshchennia motyvatsii do samorehuliatsii navchannia maibutnikh uchyteliv inozemnoi movy [Training as a means of increasing the mo-tivation for self-regulation of learning of future foreign language teachers ] Actual problems of higher education.. no. 79, pp. 48-53.

Khokhlina O.P. (2013) Do problemy suti samorehuliatsii osobystosti [Psychological features of conscious self-regulation of adolescent behavior]. Perspektyvy vtilennia demokratychnykh tsinnostei ta realizatsii prav liudyny v Ukraini: materialy pidsumkovoi nauk.-teor. konf. (pp. 290-292). Kyiv: Alerta (in Ukrainian).

Chen. Li-Ling. (2016). A Model for Effective Online Instructional Design. Literacy Information and Computer Education Journal (LICEJ). Volume 6, Issue 2, June. pp. 2303-2308. https://www.researchgate.net/publication/326865522_A_Model_for_Effective_Online_Instructional_Design


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.