Досвід Австрії із забезпечення якості вищої освіти



DOI: http://dx.doi.org/10.31548/hspedagog13(1).2022.49-56

М. М. Marusynets, О. А. Oseredchuk

Анотація


У статті порушено проблему забезпечення якості освіти, з’ясовано особливості, специфіку й пріоритети освіти, які зумовлені Болонським процесом та детермінують її розвиток і становлення в країнах Європи. Зазначено, що постійна необхідність у забезпеченні якості освіти – одне з основних завдань для європейських політиків, освітян, громадських діячів, студентського самоврядування. Гарантування якості в системі вищої освіти засвідчує національне прагнення до реформ. На прикладі Австрії, однієї з перших європейських країн, що розпочала розроблення шляхів удосконалення якості освіти, окреслено діяльність агенції з оцінки якості освіти, виокремлено її функції та повноваження в державних і приватних закладах вищої освіти. Окреслено підходи до забезпечення якості освіти: гарантування мінімальних стандартів й ідеалів; здатність формулювати цілі в освітньому середовищі, що постійно змінюється, і досягати їх з огляду на наявні ресурси та умови; спроможність задовольняти запити й очікування прямих і непрямих споживачів та зацікавлених сторін; прагнення до досконалості. Обґрунтовано чинники, які необхідні для системи забезпечення якості освіти: координаційна установа щодо забезпечення якості; подання звіту-самооцінювання підрозділом, що підлягає експертизі; оцінювання на місцях експертами; загальнодоступний звіт за результатами оцінювання. Описано шляхи забезпечення якості освіти в різних типах освітніх закладів та можливі ризики. На основі аналітичного огляду наукових джерел, встановлено, що Австрія є центром дослідження, який ілюструє різновекторні способи впровадження та реалізації комплексної системи забезпечення якості в різних типах і видах закладів вищої освіти.


Повний текст:

PDF

Посилання


Becher, T. & Trowler, P. R. (2001) Academic Tribes and Territories: intellectual enquiry and the culture of disciplines, 2nd edn. Buckingham: SRHE/Open University Press.

Beerkens, E. (2003) Higher Education in Austria – Country Report. http://international.ac.uk/resources/Higher %20Eudcation %20in %20Austria %20Country %20Report.pdf

Brennan, J. & Shah, T. (2000) Managing Quality in Higher Education. Buckingham: SRHE/Open University Press.

Bundeskanzleramt Österreich (2007) Regierungsprogramm 2007–2010. URL: http://www.austria.gv.at/DocView.axd?COBId=19542

Bundeskanzleramt Österreich (2008) Regierungsprogramm 2008–2013. URL:http://www.bka.gv.at/DocView.axd?CobId=32965

Konrad, H. & Fiorioli, E. (2007) Die Struktur der österreichischen Qualitätssicherung, in W. Benz, J. Kohler & K. Landfried (Eds) Handbuch Qualität in Studium und Lehre. Berlin/Stuttgart: Raabe Verlag.

Kottmann, A. (2008) Higher Education in Austria: country report. Enschede: CHEPS.

Leisyte, L. (2007) University Governance and Academic Research: case studies of research units in Dutch and English universities. Enschede: CHEPS.

Leitner, E. (2006) Austria’s Fachhochschulen and the Market-based Model, International Higher Education, 42 (Winter), 8–9.

Pechar, H. & Klepp, C. (2004) Accreditation and Differentiation: a policy to establish new sectors in Austrian higher education, in S. Schwarz & D. F. Westerheijden (Eds) Accreditation and Evaluation in the European Higher Education Area. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.

Rhoades, G. & Sporn, B. (2002) Quality Assurance in Europe and the US: professional and political economic framing of higher education policy, Higher Education, 43(3), 355-390. URL: http://dx.doi.org/10.1023/A:1014659908601

Schwarz, S. & Westerheijden, D. F. (Eds) (2004) Accreditation and Evaluation in the European Higher Education Area. Dordrecht, Boston and London: Kluwer Academic Publishers.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.