Transition to digital paradigm learning - Education 2.0

Authors

  • Andrew Blozva k.ped.n - Assistant Professor of Social Pedagogy and Information Technology in Education, National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine

Abstract

Statement  of  the  problem  .  Global  transition  from  an  industrial  to  an
information society , as well as socio -economic changes taking place in Ukraine ,
require significant changes in many areas of the state. In particular this applies to
educational  reform  .  Informatization  of  Education  is  one  of  the  most  important
components of the state program for development of information society through
the  introduction  of  modern  advanced  information  technologies  in  Ukraine  .
Modern  information  and  communication  technologies  offer  significant  prospects
for  management  of  communications  ,  information  processing,  and  processes.  In
this  respect,  particular  attention  is  drawn  to  the  problem  of  distance  education  ,
which  is  carried  out  by  means  of  modern  information  and  communication
technologies.

Author Biography

  • Andrew Blozva, k.ped.n - Assistant Professor of Social Pedagogy and Information Technology in Education, National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine
     к.пед.н – асистент кафедри соціальної педагогіки та інформаційних технологій в освіті Національного університету біоресурсів і природокористування України