Методи навчання дисциплін безпека життєдіяльності
Abstract
Посилення уваги до навчальної дисципліни «Безпека життєдіяль-
ності зумовлена усвідомленням того, що кожна людина не тільки бажає
і має право жити у здоровому та безпечному суспільстві, а й повинна
цього навчитися. В статті розглядаються теоретико-методичні ас-
пекти створення системи навчання дисципліни «Безпека життєдіяль-
ності» студентів у процесі підготовки до професійної діяльності. Осо-
блива увага приділяється методам навчання, що є системою упорядко-
ваних способів і прийомів навчання, спрямованих на засвоєння студен-
тами програмного змісту освіти, які ґрунтуються на репродуктивній і
творчій активності та являються засобом реалізації потенціалу сту-
дента у досягненні мети навчання.
Downloads
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).