Формування професійної компетентності студентів аграрних внз
Abstract
Розглянуто питання змісту професійної компетентності,
проаналізовано такі поняття, як «компетентність» та
«компетенція». В результаті проведеного аналізу було зроблено
висновок, що компетенція є похідним поняттям від компетентності і
означає сферу діяльності, в якій людина застосовує свої знання.
Встановлено, що формування майбутнього спеціаліста
агропромислового комплексу безпосередньо залежить від розвитку
значущих особистісних якостей, оволодіння науковими фаховими
знаннями, уміннями та навичками необхідними для виконання
професійних обов’язків. У зв’язку з цим особливого значення набуває
орієнтація навчально-виховного процесу аграрного ВНЗ на гуманістичні
засади, оскільки позбавлена гуманістичних орієнтирів професійна
діяльність аграрника може стати для суспільства катастрофою.
Downloads
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).