Features of intractable children in general educational institutions
Анотація
Children are not born intractable. Behavioral problems should be taken as aresult of the impact on society, social institutions and education for the children
not favorable external factors. The reasons for this negative impact may be a
variety of social, historical, political and economic causes such as civil (and not
only) wars, the economic decline of the state, the loss of cultural norms, values and
ideals, negative influence of the media etc.
Today, the problem of behavior problems, educational neglect of children is
not solved. Practice shows that among pupils of secondary schools is becoming
increasingly intractable. The problem of "difficult" classes becomes particularly
painful not only for the city but for many rural schools. To overcome this situation
is needed well-coordinated and systematic work of school personnel, social
workers, psychologists about: learning interests, abilities, aptitudes of difficult
students and their involvement in work groups, sports clubs both in school and in school institutions working with parent committees class families intractable
pupils disadvantaged families (weapons of pedagogical knowledge, provide
specific individual methodological assistance); pay attention to overcoming and
preventing the failure of students, to work on the gaps of the students, develop their
thinking, attention, memory, to form in slow learners skills of rational organization
of academic work, apply an individual approach to pupils losing in the educational
work.
Keywords: behavioral problems, students, deviant behavior, bias,
prevention, education, educationally neglected children, pedagogical impact.
Завантаження
Номер
Розділ
Статті
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).