Нова свобода в умовах нової реальності
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog14(3).2023.231-236Анотація
Сучасний освітній процес, як і всі інші сфери, що забезпечують життєдіяльність нашої країни, знаходиться у вкрай складному становищі. Ця складність полягає не тільки у воєнних діях, але і в транзитивній реальності, в якій всі ми зараз знаходимося. Специфічна соціальна реальність, яка стала результатом світоглядних, політичних, економічних, освітніх змін, вказує на необхідність глибокого аналізу того, що відбувається сьогодні і зараз. Аналізувати необхідно не тільки сьогодення, але найважливіше - минулі історичні події, для того щоб уникнути в майбутньому таких страшних конфліктів, як війна, геноцид, культурне знищення. Метою статті є дослідження та аналіз проблеми свободи та безпеки в умовах війни. Для досягнення мети поставлено наступні завдання: визначити різні шляхи досліджень проблеми свободи та безпеки; здійснити аналіз цих понять; показати сферу застосування, використання та спекуляцій поняттями свободи та безпеки, особливо – в часи війни. Методи. У ході дослідження було використано методи системно-структурного аналізу, герменевтичний метод, використання якого полягає в накопиченні значної кількості матеріалу, шляхом аналізу світових та вітчизняних інформаційних, публіцистичних та інтернет джерел. Це дало можливість дослідити проблему свободи та безпеки комплексно, з різних точок зору. В результаті дослідження було встановлено, що проблема свободи та безпеки в умовах війни постає у надзвичайно гострому форматі. Народ, що переживає війну має право формувати свої власні критерії вибору. Але свідому громадянську позицію необхідно формувати за рахунок освітніх, гуманітарних програм на всіх рівнях, які й допоможуть сформувати власну, критичну думку, що надасть можливості вільно самовизначатися та усвідомлювати відповідальність за прийняті рішення і вчинки. Висновки. Проблема вибору: свобода чи безпека потребує глибокого, детального аналізу не тільки в умовах сьогодення, але й з урахуванням повоєнного періоду становлення та розвитку України. Адже ці проблемні питання є одними з приорітетних принципів демократичної держави.
Посилання
Dontsov, D. Natsionalizm [Nationalism]. Elektronnyi resurs. Rezhym dostupu: http://mnk.org.ua/media/filer_public/55/ed/5 5eda776-6171-4b87-a01fbc5becfb33dc/dmytro-doncovnacionalizm.pdf
Etnotsyd [Ethnocide]. URL: https://esu.com.ua/article18074
Malyk, J. (2015). Informacijna vijna i Ukrajina [Information war and Ukraine]. Naukovyj visnyk «Demokratychne vrjaduvannja». URL: https://science.lpnu.ua/uk/dg/vsi-vypusky/vypusk-15-2015/informaciyna-viyna-i-ukrayina
Ghaj-Nyzhnyk, P., & Chuprij, L. (2014). Nacionaljni interesy, nacionaljni cinnosti ta nacionaljni cili jak strukturoformujuchi chynnyky polityky nacionaljnoji bezpeky [National interests, national values and national goals as structural factors of national security policy]. Ghileja, 84(5), 465–471.
Nahorna, L. (2013). Kultura istorychnoi pamiati: yevropeiskyi ta ukrainskyi dosvid [Culture of Historical Memory: European and Ukrainian Experience]. Kyiv: IPIEND.
Porazka Rosii pozbavyt svit vid zanepadu demokratii ta vidrodyt «novu svobodu» — American Purpose. (rik publikatsii nevidomyi). Bukvy: veb-sait. URL: https://bykvu.com/ua/bukvy/porazka-rosiipozbavyt-svit-vid-zanepadu-demokratii-tavidrodyt-novu-svobodu-amrican-purpose/
Suprun, A., Prudchenko, I., Teslenko, V. (2022). Upravlinnia znanniamy yak nova stratehiia innovatsiinoho rozvytku. Naukovi innovatsii ta peredovi tekhnolohii, (10 (12)).
Suprun, A. H. (2014). Svitohliadni osnovy ukrainskoi filosofskoi dumky v konteksti suchasnykh protsesiv samodentyfikatsii. The Journal of VN Karazin Kharkiv National University. Series" Theory of Culture and Philosophy of Science", (1083).
Yermolenko, A. Sprotyv zamist' peremovyn. Vidpovid' ukrayins'koho filosofa Anatoliya Yermolenka Yurgenu Habermasu. URL: https://filosof.com.ua/tpost/dxm3d5j991- sprotiv-zamst-peremovin
Hlobalizatsiya y maybutnye kultury [Globalization and the Future of Culture]. URL: https://day.kyiv.ua/article/kultura/hlobalizatsiya-y-maybutnye-kultury
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).