Формування творчої самодіяльності студента засобам духовно-збагаченого освітнього середовища
Анотація
Інтелектуальний потенціал держави забезпечується, передусім, ефективною діяльністю вищих навчальних закладів. Відповідно, духовно-збагачене освітнє середовище покликане забезпечувати супровід і підтримку обдарованої молоді, здійснювати проектування та прогнозування творчого розвитку особистості у сфері набуття фахових якостей як чинників успішної професійної діяльності. Дана стаття спрямована на розкриття сутності духовно-культурного середовища вищого навчального закладу, яке сприятиме створенню атмосфери творчого саморозвитку студентів, їх самовизначенню та самореалізації у майбутній професії та житті. У роботі духовно-збагачене освітнє середовище розуміється як комплекс практичних способів формування компетентностей, методів та технологій, що сприятимуть розвитку та формуванню професійних здібностей особистості, а освітнє середовище, відповідно, як соціальний інструмент, за допомогою якого виховуються і реалізовуються духовно-культурні цінності та цілі розвитку суспільства. Воно виступає активним стимулом культурних змін і перетворень у суспільному житті. Вивчення проблем духовності, духовного життя особистості залишається до цих пір нагальним для українського суспільства, оскільки переважна більшість сучасної молоді демонструє безініціативність та безвідповідальність, що є свідченням прогалин у цьому питанні.Посилання
Маслоу А. Г. Креативность / Дальние пределы человеческой психики. – Пер. с англ. А.М. Татлыдаевой; научн.ред., вступ. Статья и комменнт. Н. Н. Акулиной. – СПб, : Евразия, 1997. – С. 69-113.
Пономарёв Я.А. Психика и интуиция / Я.А. Пономарев – М.: Наука, 1967. – 256 с.
Релігія в контексті духовного життя. Колективна монографія. За ред. проф. Анатолія Колодного. – К.: Українська конференція журналістів та українська асоціація релігієзнавців, 2012. – 569 с.
Кіричевська Е.В. Стратегія як вищий рівень організації управління несприятливою си-туацією / Е.В. Кіричевська // Стратегії творчої діяльності: школа В.О. Моляко // За загальною редакцією В.О.Моляко. – К. : «Освіта України», 2008. – C. 607-611.
Пономарёв Я.А. Психика и интуиция / Я.А. Пономарев – М.: Наука, 1967. – 256 с.
Спиркин А.Г. О творческой силе человеческого разума: Послесловие // Гиргинов Г. Наука и творчество: пер. с болг. – М.: Прогресс, 1979. – 365 с.
Судзуки С. Взращенные с любовью. Классический подход к воспитанию талантов // Пер. с англ. С.Э. Борич. – Мн. : ООО «Попурри», 2005. – 192 с.
Сухомлинський В.О. Духовний світ школяра. Вибрані твори: у 5-ти т. / В.О.Сухомлинський. – К. : Радянська школа, 1979. – Т.1. – С. 221-419.
Химинець В.В. Інноваційно-освітня діяльність / В.В. Химинець. – Ужгород, 2007. – 364 с.
Ніколаєнко С.М. Програма виховання студента: «Фахівець, громадянин, патріот». Навчально-методичний посібник / С.М.Ніколаєнко, В.Д.Шинкарук, Д.М.Рудень, Р.В.Сопівник, І.В.Сопівник, Г.В.Петрів, А.О.Кушнір, В.В.Мойсеєв, О.П.Давидова. – К.: «ACS-ACTIVE». 2016. – 76 с.
Сопівник Р. В. Експериментальна робота з удосконалення виховної роботи зі сту-дентською молоддю / Р. В. Сопівник, І. В. Сопівник // Науковий вісник Національного універ-ситету біоресурсів і природокористування України / Серія «Педагогіка, психологія, філо-софія». – 2010. Вип. 155, Ч.1. – С. 282–286.
Сопівник Р.В. Планування виховної роботи у вищому навчальному закладі // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія «Педагогіка, психологія, філософія». – 2016. – № 239. – С. 229-234.
Сопівник Р.В. Ціннісні орієнтири екзистенціалізму в контексті виховання особистості // Духовність особистості: методологія, теорія і практика: Збірних наукових праць. – 2015 - . Вип. 2 (65). – С. 164-173.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).