Досвід Франції в управлінні університетською освітою
Анотація
Статтю присвячено дослідженню досвіду Франції в управлінні сучасною університетською освітою, що дає можливість українським вищим навчальним закладам увібрати в себе їх механізми.
Доцільним є дослідження генези університетських систем управління освіти Франції як найкращого зразка для ефективної модернізації вітчизняної системи вищої освіти, що стає все більш можливим із входженням України в європейський простір вищої освіти. Тому метою статті є аналіз особливостей та вплив нововведень на освітню структуру як важливого складника освітнього розвитку. Мета дослідження зумовила постановку таких завдань: визначити передумови сучасного управління університетської освіти Франції; з’ясувати типи та структуру університетів сучасного (зазначеного) періоду, місце університетів у системі вищої освіти сучасної Франції, їх управління, організацію навчання; зробити порівняльний аналіз сучасних процесів управління університетської освіти України та Франції. Попереднє вивчення наукових історико-педагогічних, компаративних і соціологічних досліджень проведених в Україні та державах СНД, зокрема, робіт Г. Воронки, Б. Вульфсона, Л. Герасіної, О. Глузмана, В. Грачової, В. Дикань, В. Капранової, Т. Кошманової, О. Кузнецової, В. Лугового, А. Максименка, Л. Пуховської, О. Сухомлинської, А. Парінова, Г. Поберезької, Б. Шуневича та ін., присвячених університетським системам освіти зарубіжних країн, показало, що цілісного дослідження, яке б передбачало характеристику теоретико-методологічних засад, історико-соціальних чинників і тенденцій розвитку управління сучасної університетської освіти Франції з точки зору її теоретичної і практичної цінності та доцільності потенційного використання окремих ідей і практичних здобутків, не проводилося. Наступні матеріали дослідження можуть бути використані в подальшому для того, щоб виявити сильні і слабкі сторони української освітньої системи управління і наблизити її до європейського рівня вищої освіти.Посилання
Cornec J. Laicité. – Paris: S.U. D. E.L., 1965.- 529;
Bourglé C. L’ecole normale supériere. D’ou elle vient - ou va. – Paris , 1924.- 146 p;
Вейланд С. Университеты и новый облик Европы // Вестник высшей школы.- 1991.- с. 73- 78;
Матвієнко О. В. Теоретичні основи реформування систем вищої освіти у країнах ЄС // Педагогіка і психологія професійної освіти.-2002. №4.- 254;
Степко В. Вища технічна освіта і наука України як фактори суспільного розвитку та ін-теграції України у світове співтовариство // Вища школа.- 2004.- № 5-6.- с. 40-53.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).