Іnternalization of information flow using techniques of visualization in the process of future philologists’ professional training
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.03.006Анотація
Abstract. The academic paper deals with the mechanisms of іnternalization of information flow using techniques of visualization. Information competence is an integral part of a foreign language teacher’s professional competence and translator’s and interpreter’s professional competences. Any information is divided into two types: according to the presentation form and the method of obtaining information. Knowledge, that has passed the stage of personal appropriation (internalization), is especially important. The classification of visualization techniques includes: Mindmap, Timeline, Infographics, Scribing. Each type of visualization has its own peculiarities and advantages. Mind maps represent the process of thinking through schemes. Timelines help students understand and memorize quickly the temporal relationships of events. Infographics in the form of interactive posters, tag clouds, visual organizers present information logically, quickly and clearly. Scribing is the latest technique to introduce new information. It is a dynamic, simultaneous process of information presentation and its visual display in real time. Visualization acts as an intermediate link between the educational material and the learning outcomes. It develops a number of professional sub-competences. These innovative techniques help students simplify and optimize processes of perception and cognition.Посилання
Babenko, O. V. (2019). Idei kulturno-istorychnoho pidkhodu L. S. Vyhotskoho v protsesi interioryzatsii humanitarno-fakhovykh znan studen-tamy-filolohamy [L. S. Vygotsky's ideas of cultural-historical approach in the process of internalization of humani-tarian and professional knowledge by philology students]. Molod i rynok. Drohobych, № 8/175 S. 59- 64.
Il'yazova, L. M., Markova, Yu. A. (2018). Skraybing kak sovremen-noye sredstvo obucheniya khimii [Scribing as a modern means of teach-ing chemistry]. International Journal of Experimental Education, No. 10. C11-15.
Ispol'zovaniye servisov Web 2.0 v obrazovatel'noy deyatel'nosti (2017). [Using Web 2.0 services in educational activities]. Issue 2: tutorial / avt.-sost. Yu. A. Demicheva; Kamch. IRO. Petropavlovsk-Kamchatskiy : Kamch. IRO, 100.
Kyselova, O. B., Broslavska, H. M. (2019). Interaktyvnyi elektronnyi plakat yak zasib kolektyvnoho navchannia novoho formatu [Interac-tive electronic poster as a means of collective learning of a new format]. Scientific notes of the Department of Pedagogy. V.N. Karazin Kharkiv Na-tional University. Issue 44, 143-154.
Chernovatyi, L. M. (2013). Metodyka vykladannia perekladu yak spetsialnosti [Methods of teaching translation as a specialty]: textbook for students of higher education institu-tions specializing in translation]. Vin-nytsia: Nova knyha, 176-177.
Alejandra Salazar (2017). Gestalt Theory: What is it, characteris-tics, its laws and main applica-tions.URL:https://blog.cognifit.com/gestalt-theory/ Updated : November 15, 2017
Jazib Zaman (2019). In-fographics; a form of visual content. URL: https://techengage.com/infographics-a-form-of-visual-content/ Updated: May 31, 2019.
Kendra Cherry (2019). Ge-stalt Laws of Perceptual Organiza-tion.URL: https://www.verywellmind.com/gestalt-laws-of-perceptual-organization-2795835 Updated September 02, 2019.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).