Innovation and reform in educational system of France
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.03.034Анотація
Over the past few years, educational system in France has been enhanced and revitalised. It is now a powerful means for stepping up the successful development of the society. Nursery, elementary and secondary education must allow pupils to acquire the Common Core of Knowledge and Skills. The quality of French higher education is widely recognized throughout the world. Each year, France makes massive investments in education and researchПосилання
Arregui-Pabollet, E. Edwards J. Rousseau, J-M. Higher (2018) Education for Smart Specialisation: The Case of Centre-Val de Loire, France. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 81.
Atlas de la formation initiale en France (2018). Paris : Collection ONISEP
État de l'Enseignement supérieur, de la Recherche et de l'Innovation en France
indicateurs. n°12 [Ministère de l'Enseignement supérieur, de la Recherche et de l'Innovation] 2019. Available via https://publication.enseignementsup-recherche.gouv.fr/eesr/FR/T191/les_etudiants_en_formation_dans_l_enseignement_superieur/ Accessed 15.11.19.
School Education in France. Files on School Education [Ministry of National Education] Paris, 2019. Available via https://cache.media.education.gouv.fr/ file/2019/55/4/depp-rers-2019-chap6_1162554.pdf. Accessed 15.11.19.
Repères et références statistiques sur les enseignements, la formation et la recherche 2019 [L'état de l'École 2019. Direction de l'évaluation, de la prospective et de la performance of Ministry of National Education, Ministry for Higher Educa-tion and Research] Paris, 2019. Available via https://www.education.gouv.fr/cid57096/reperes-et-references-statistiques.html#Les%20%C3%A9l%C3%A8ves%20du%20premier%20degr%C3%A9. Accessed 15.11.19.
Rudnytska N. (2017) The problem of developing educational standards for agricultural engineers taking into account experience of training of France [Topical Issues of Pedagogy, Psychology and Professional Education] p. 27-31 at: http://journals.uran.ua/apppfo/article/view/85311
Rudnytska N. (2010) Agrarian education and agrarian poli-cy of France: crossroads of the ways Scientific Herald of NULES of Ukraine. 2010) Pedagogics, psychology, phi-losophy] K., 2010 . No. 155, part 1. р. 241-247.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).