Булінг у закладах середньої освіти: соціально-правовий підхід
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.03.049Анотація
У статті розглядається проблема булінгу як об'єктивного явища в українських закладах середньої освіти, акцентується увага на сутності та ознаках булінгу, негативних наслідках його прояву не лише для жертв цькування, а й для інших учасників конфлікту, проаналізовано сучасний стан профілактичних та інших заходів протидії булінгу, що впроваджуються в освітніх закладах, пропонуються шляхи їх удосконаленняПосилання
Ariaiev M. L., Senkivska L. I., Shevchenko I. M. (2014) Osoblyvosti ta proiavy shkilnoho bulinhu na modeli Odeskoho rehionu [Features and manifestations of school billing on the model of Odessa region]. Naukovyi zhurnal "Perynatolohyia y pedyatryia". Kyiv: 3. 74 s.
Losey B. (2011) Bullying, Suicide and Homicide. Understanding, Assess men" tand Preventing Threats for Victims of Bullying. Rout ledge. USA. 61 p.
https://doi.org/10.4324/9780203864623
Sampson R. (2008) Bullying in schools. Problemoriented guides for police. Problem-oriented guide series, guide 12.. U.S. Department of Justice. 49 р.
Cole M. (2000) Equality, Human Rights and Education. Routledge Falmer. 217p.
V Mynysterstve yustytsyy nachaly prohrammu "Stop, bullynh": Ynformatsyonnoe ahenstvo Ynform-UA [The Ministry of Justice launched the Stop, Bullying program: Inform-UA News Agency]. Available at: https://inform-ua.info/society/1536741386-v-mynysterstve-yustytcyy-nachaly-prohrammu-stop-bullynh.
Dani ofitsiinoho saitu Ministerstva yustytsii Ukrainy [The official site of the Ministry of Justice of Ukraine]. Available at: https://minjust.gov.ua/news/ministry/v-mejah-proektu-minyustu-ya-mayu-pravo-rozpochato-informatsiynu-kampaniyu-stopbuling-dlya-ditey-ta-ih-batkiv.
Petrosiants V.R. (2011) Psykholohycheckaia kharakterystyka starsheklassnykov, uchastnykov byllynha v obrazovatelnoi srede, y ykh zhyznestoikost [Psychological characteristics of high school students, billing participants in the educational environment, and their viability] SPb. 30 s.
Berdyshev Y. (2005) Lekarstvo protyv nenavysty [The medicine against hate]. Vydavnytstvo Pervoe sentiabria. 15 marta (18). 3 s.
Lein D. A. (2001) Shkolnaia travlia (bullynh). Detskaia y podrostkovaia psykhoterapyia [School bullying (bullying). Child and adolescent psychotherapy]. Pyter. SPb. 276 s.
Ytkys H. (2009) Malenkyi - zadyra, bolshoi - khulyhan [Little is a badass, big is a bully]. Russkyi эkspress. 361. Available at: http://www.russianexpress.net/details.asp?article=2866&category=56.
Korol A. (2009) Prychyny ta naslidky yavyshcha bulinhu [Causes and consequences of the phenomenon of billing]. Vidnovne pravosuddia v Ukraini. Kyiv. 1-2. 93 s.
Vytiah z interviu dyrektora Ukrainskoho instytutu doslidzhennia ekstremizmu (UIDE) Oleha Zarubinskoho ta in. pid chas pres-konferentsii v pres-tsentri Hlavkoma [Excerpt from an interview with Oleg Zarubinsky, director of the Ukrainian Institute for the Study of Extremism (UIDE). during a press conference at the Glavcom press center]. Available at: https://glavcom.ua/specprojects/press_center/40-dityachih-samogubstv-ce-naslidok-bulingu-z-boku-odnolitkiv-455021.html.
Shkolnыe sluzhbы prymyrenyia v rehyonakh Rossyy. Profylaktyka mezhэtnycheskykh konflyktov [School reconciliation services in the regions of Russia. Prevention of Interethnic Conflicts]. Pod obshchei redaktsyei N.L.Khananashvyly. Moskva: Blahotvorytelnыi fond «Prosveshchenye», 2014. 184 s.
Zynoveva N. O., Mykhailova N. F. (2003) Psykholohyia y psykhoterapyia nasylyia. Rebenok v kryzysnoi sytuatsyy [Psychology and psychotherapy of violence. Child in crisis]. SPb.: Rech. 248 s.
Coloroso B. (2002) The bully, the bullied, and the bystander: from pre-school to high school: how parents and teachers can help break the cycle of violence. Canada. 218 р.
Materialy dlia prosvitnytskoi roboty z batkamy ta pedahohamy [Educational materials for parents and educators]. Available at: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:2l0twC7s1qQJ:static.klasnaocinka.com.ua/uploads/editor/5158/416689/sitepage_5/files/pro_profilaktiku_negativnih_yavisch_u_pidlitkovomu_seredovischi.docx+&cd=7&hl=ru&ct=clnk&gl=ua.
Konovalov A. Podchody k rabote s travlej v škole y školʹnye služby prymyrenyja. Teoryy bullynha y «školʹnaja vosstanovytelʹnaja konferencyja» [School harassment approaches and school reconciliation services. Theories of bullying and the "school rehabilitation conference"]. Available at: http://www.8-926-145-87-01.ru.
Proekt Zakonu pro vnesennia zmin do deiakykh zakonodavchykh aktiv Ukrainy shchodo protydii bulinhu Ofitsiinyi sait Verkhovnoi rady Ukrainy [Draft Law on Amendments to Certain Legislative Acts of Ukraine on Countering Bullying]. Available at: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=64402.
Furmanov Y.A. (1996) Detskaia ahressyvnost: psykhodyahnostyka y korrektsyia [Children's Aggression: Psychodiagnostics and Correction]. Mynsk: Ylyn V.P. 192 s.
Violence prevention works! Safer schools, safer communities. Home of the Olweus bullying prevention program. Available at: http://www.violenceprevention*works.org/public/index.page.
AMOK Antimobbekonsulenterne/Mobbeland. Available at: http://www.mobbeland.dk.
Bezpalcha R. (2001) Shliakhy myrnoho rozv'iazannia konfliktiv u shkoli х Ways of peacefully resolving conflicts in school. Ternopil: Pidruchnyky i posibnyky. 96 s.
Haidamashko I. A. (2013) Tekhnolohii profilaktyky tretyruvannia u shkilnomu seredovyshchi [Technology of treatment prevention in the school environment]. Zbirnyk naukovykh prats Khmelnytskoho instytutu sotsialnykh tekhnolohii Universytetu «Ukraina», №2(8). 32 s.
Romanishyna I. M. (2014) Mediatsiia yak efektyvnyi metod vyrishennia konfliktiv u shkilnyi praktytsi [Mediation as an effective method of conflict resolution in school practice]. Tavriiskyi visnyk osvity. 3 (47). 255 s.
Durniak L. (2013) Shkilna mediatsiia yak zasib vyrishennia konfliktiv sered pidlitkiv [School mediation as a means of conflict resolution among adolescents]. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity № 5. 200.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).