Типи психологічних реакцій особистості на стрес
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.03.078Анотація
У статті аналізується природа психологічних реакцій людини на вплив стресогенних ситуацій. Психологічні реакції розглядаються як складні багаторівневі утворення, які виникають в оцінці людиною ситуації, що складається довкола неї. Доводиться, що в цьому процесі беруть участь як складові свідомого, так і елементи несвідомого та підсвідомого. На підґрунті аналізу досліджень вітчизняних та зарубіжних науковців робиться висновок про зумовленість зазначених реакцій генетичними чинниками та процесом соціального научінняПосилання
Antsupov A. Ya. Kak izbavitsya ot stressa M.: Prospekt. 2015. 219 s.
Granovskaya R. M. Psikhologicheskaya zashchita. SPb.: Rech. 2010. 476 s.
.Zlyvkov V. L., Lukomska S. O., Fedan O. V. Psykhodiahnostyka osobystosti u kryzovykh zhyttievykh sytuatsiiakh. K.: Pedahohichna dumka, 2016. 219 s.
Krovyakov V. M. Psikhotravmatologiya. Ekaterinburg: Izd- vo UMTs UPI. 2006. 442 s.
Molchanova E. S.. Nelyubova T. A. Tipy reagirovaniya na ostryy stress. Okazaniye psikhologicheskoy i psikhiatricheskoy pomoshchi pri chrezvychaynykh situatsiyakh: Uchebnoye posobiye. S. 27 -33.URL: http://www.medpsy.ru/library/library174.pdf.
Nemets V. V.. Vinogradova E. P. Stress i strategii povedeniya. Natsionalnyy psikhologicheskiy zhurnal. 2017. №2 (26). S. 59-72.
https://doi.org/10.11621/npj.2017.0207
Nikolskaya I. M. Zashchitnaya sistema cheloveka. Psikhologicheskaya zashchita i koping - povedeniye. Okazaniye psikhologicheskoy i psikhiatricheskoy pomoshchi pri chrezvychaynykh situatsiyakh: Uchebnoye posobiye. S. 33 - 40. URL: http://www.medpsy.ru/library/library174.pdf.
Polin A. V. Meditsinskaya psikhologiya. Polnyy kurs. M.: Nauchnaya kniga. 2013. 320 s.
Psikhicheskiye reaktsii cheloveka na ekstremalnyye situatsii / NDL EKP NUTsZU/ URL: https://extrpsy.org.ua/statya2/
Ctress i ego preodoleniye (koping) po Lazarusu. Meykhenbaumu. Perre. Psikhoterapevticheskaya entsiklopediya / B. D. Karvasarskiy. SPb.: Piter. 2000.URL: https://dic.academic.ru/dic.nsf/enc_psychotherapeutic/414/%D0%A1%D0%A2%D0%A0%D0%95%D0%A1%D0%A1
Freyd A. Psikhologiya Ya i zashchitnyye mekhanizmy. M.: Pedagogika-Press. 1993.https://royallib.com/book/freyd_anna/psihologiya_ya_i_zashchitnie_mehanizmi.html
Bracha, S. (2004). Freeze, flight, fight, fright, faint: adaptationist perspectives on the acute stress response spectrum. CNS Spectrum. Vol. 9 (9). 679 - 685.
https://doi.org/10.1017/S1092852900001954
Endler, N. S., & Parker, J. D. A. (1990). Multidimensional Assessment of Coping: A Critical Evaluation. Journal of Personality and Social Psychology, 58, 844-854.
https://doi.org/10.1037/0022-3514.58.5.844
Lasarus, R. & Folkman, S. (1984), Stresss. appraisal and coping. Springer, New York. 456 p.
Levin, P. (1997) Awaking the Tiger-Healing Trauma. The Innate Capacity to Transform Overwhelming Experiences. Berkeley, California: North Atlantic Books. 288 p.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).