Мотивація як психологічна складова викладання іноземної мови студентам немовних спеціальностей

Автор(и)

  • N.V. Yaremenko Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.03.084

Анотація

У сучасному суспільстві, в епоху загальноєвропейських інтеграційних процесів змінюється і зростає статус іноземної мови як навчального предмету. З огляду на посилення значення іноземної мови як засобу спілкування і порозуміння у світовому співтоваристві, сучасна методика передусім спрямована на досягнення більш відчутних результатів вивчення мови. Одним із ключових елементів ефективного навчання є мотивація студентів до вивчення навчальної дисципліни. Отже метою публікації є узагальнення складових мотивації під час вивчення англійської мови. Установлено, що мотиваційний аспект має вирішальне значення для активізації всіх психологічних процесів, притаманних інтелектуальній діяльності - мислення, сприйняття інформації, розуміння та аналізу отриманих знань, засвоєння іншомовного матеріалу, розвитку діалогічного та монологічного мовлення. Виявлено причини високої мотивації студентів до діалогічного мовлення (спілкування на різні теми, велика кількість творчих завдань, що роблять заняття цікавим). З’ясовано, що створенню позитивної мотивації сприяє створення психологічного комфорту під час організації освітнього процесу (атмосфера доброзичливості на занятті; підтримка студентів, організація бесід на цікаві та сучасні теми тощо.). На основі аналізу наукової літератури можна виділити декілька підходів до викладання іноземної мови (біхевіористський, індуктивно-свідомий, пізнавальний, інтегрований). Установлено, що створенню позитивної мотивації сприяє комплексне застосування зазначених підходів, враховуючи рівень знань студентів та їх психологічні особливості).

Посилання

Artemov V. A. (1969) Psykholohyia obuchenyia ynostrannіm yazіkam., M. Prosveshchenye, 279 s

Vedel H. E. (1976) Ocherk metodyky prepodavanyia nemetskoho yazika, Voronezh y Yzd-vo un-ta, 218 s.

Vereshchahyn E. M., Kostomarov V. H. (2003) Yazik i kultura: Lynhvostranovedenye v prepodavanyy russkoho yazika kak inostrannoho. 1038 s.

Esypovych K. B. (1988) Upravlenye poznavatelnoi deiatelnostiu uchashchykhsia pry yzuchenyy inostrannыkh yazikov v srednei shkole, 190 s.

Kovalev A. H. (2006) Lychnost i ee napravlennost. Psykholohyia, № 3., S.331-366.

Liakhovytskyi M. V. (1991) O nekotorikh bazysnikh katehoryiakh metodiky obuchenyia inostrannыm yazыkam. Obshchaia metodyka obuchenyia inostrannim yazikam M., S. 28 - 38.

Mykheeva N. F. (2010) Metodyka prepodavanyia inostrannikh yazikov, M. RUDN, 76 s.

Tsymbal S. V. (2009) Psykholohichni zasady vykorystannia inozemnoi movy u protsesi formuvannia maibutnikh spetsialistiv. Aktualni problemy psykholohii: Problemy psykholohii tvorchosti, T. 12., № 7., S. 296- 302

Tsymbal S. (2017) Overcoming Language Anxiety among the English Language Learners: Psycho-Pedagogical Aspect. Science and Education., № 7, S. 102 - 106

https://doi.org/10.24195/2414-4665-2017-7-16

Завантаження

Опубліковано

2019-12-01

Номер

Розділ

Статті