Проблематика сутності міждисциплінарного поняття «інтеріоризація» в сучасних гуманітарних дослідженнях
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.04.006Анотація
У статті розглянуто проблематику сутності міждисциплінарного поняття «інтеріоризація» в сучасних гуманітарних дослідженнях. Навчання індивіда відбувається через внутрішнє засвоєння отриманих знань. Цей процес безпосередньо пов’язаний з таким поняттям як «інтеріоризація». Ця проблематика є однією з найбільш дискусійних у галузі гуманітарних наук, так як перегукується з картезіанським дуалізмом, філософським напрямком, сутністю якого є співіснування двох діаметрально протилежних начал: нематеріального і матеріального. Незважаючи на велику кількість трактувань цього терміну, всі вони зведено до того, що «інтеріоризація» є процесом перетворення зовнішніх, предметних дій у внутрішні, розумові. Інтеріоризація – важливий процес розвитку свідомості особистості, в зв’язку з чим він системно і комплексно досліджується в сучасних гуманітарних студіях в Україні і за кордоном.
Посилання
Babenko, O. V. (2018). Ge-nezis ponyattya «іnterіorizacіya» v psihologo-pedagogіchnіj naucі [Gene-sis of the concept "internalization" in psychological and pedagogical sci-ence]. Current issues of pedagogics, psychology and professional educa-tion, 2 (1), 3- 28.
Bezrukova, V. S. (2000). Os-novy duhovnoj kultury (enciklope-dicheskij slovar pedagoga) [Basics of Spiritual Culture (Encyclopedic Dictionary of the Teacher)]. Ekaterin-burg: Business Book, 937.
Davydov, V. V. (1996). Teoriya razvivayushego obucheniya [Theory of developmental learning]. Moscow: INTOR, 544.
Voronin, A. S. (2006). Slovar terminov po obshej i socialnoj pedagogike: uchebnoe elektronnoe tekstovoe izdanie [Dictionary of terms on general and social pedagogy: educational electronic text edition ]. Ekaterinburg:GOU VPO UGTU- UPI, 135.
Vygotskij, L. S. (1982). Sobranie sochinenij: v 6 t. T.1. Voprosy teorii i istorii psihologii [Collected Works: 6 t. T.1. Issues of the theory and history of psychology ] Editing A. R. Luriya, M. G. Yaroshevsky. Moscow: Pedagogika, 488.
Galperin, P. Ya. (1966). K ucheniyu ob interiorizacii [On the is-sue of internalization] Voprosy psihologii. № 6, 25-31.
Galperin, P. Ya. (2002). Lekcii po psihologii [Lectures on psychology].Moscow: KD «Universitet»: Vysshaya shkola,400.
Gamezo, M. V. (2001). Slovar po pedagogicheskoj psihologii [Dic-tionary of Educational Psychology], Rezhim dostupa: https://www.psyoffice.ru/slovar-s177.htm
Leontev, A. N. (2003). Genez chelovecheskoj rechi i myshleniya [Genesis of human speech and thinking] V kn.: Leontev A.N. Stanovlenie psihologii deyatelnosti [The formation of the psychology of activity]. Moscow.: Smysl, 278-288.
Leontev, A. N. (2004). Deyatelnost. Soznanie. Lichnost [Activity. Consciousness. Personality]. Moscow.: Smysl, 6-177.
Malykhin, O. V., Babenko, O. V. (2018). Issues of the concept "in-ternalization" in the context of theoreti-cal studies Stratehii interioryzatsii zmistu profesiinoi pidhotovky maibut-nikh filolohiv: teoriia i praktyka : mon-ohrafiia / za red. prof. O. V. Malykhina. Chastyna 2. - Vydavnychyi tsentr NUBiP Ukrainy, 141-155.
Pivovarov, D. V. (1987). Operacionnyj aspekt nauchnogo znaniya [The operational aspect of scientific knowledge].Irkutsk: Izd-vo Irkutsk. un-ta, 176.
Piazhe, Zhan (2003). Psihologiya intellekta: [perevod] [Phi-losophy of intellect. Saint-Petersburg: Piter, 192.
Rubinshtein, S. L. (2003). Osnovy obshej psihologii [Founda-tions of general psycology ]. Saint-Petersburg: Piter, 713.
Talyzina, N. F. (2007). Sushnost deyatelnostnogo podhoda v psihologii [The essence of the activity approach in psychology ] Metodologiya i istoriya psihologii [Methodology and History of Psychol-ogy], T.2 ,Vyp. 4, 157- 162.
Talyzina, N. F. (1993). Teoriya planomernogo formirovaniya umstvennyh dejstvij segodnya [Theory of stepwise formation of mental ac-tions nowadays]. Voprosy psihologii, № 1, 92- 101.
Elkonin, D. B. (1989). Izbrannye psihologicheskie trudy [Selected psychological works].Moscow: Pedagogika, 560.
Arievitch, I. M. & Haenen, J.P.P.(2005). Connecting sociocultural and educational practice: Galperin's approach. Educational Psychologist, 40(3), 155-165.
https://doi.org/10.1207/s15326985ep4003_2
Babenko, O. V. Strategies of internalization in the process of teaching linguistic studies. Zbiór artykułów naukowych "Science, Research, development. Pedagogy" #11. Rotterdam, Warszawa: Diamond trading tour,25-27.
Durkheim, Émile. (1982)The Rules of Sociological Method, Preface to the Second Edition, trans. W.D.Halls. The Free Press,1982
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).