Проблематика сутності міждисциплінарного поняття «інтеріоризація» в сучасних гуманітарних дослідженнях

Автор(и)

  • O. V. Babenko Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.04.006

Анотація

У статті розглянуто проблематику сутності міждисциплінарного поняття «інтеріоризація» в сучасних гуманітарних дослідженнях. Навчання індивіда відбувається через внутрішнє засвоєння отриманих знань. Цей процес безпосередньо пов’язаний з таким поняттям як «інтеріоризація». Ця проблематика є однією з найбільш дискусійних у галузі гуманітарних наук, так як перегукується з картезіанським дуалізмом, філософським напрямком, сутністю якого є співіснування двох діаметрально протилежних начал: нематеріального і матеріального. Незважаючи на велику кількість трактувань цього терміну, всі вони зведено до того, що «інтеріоризація» є процесом перетворення зовнішніх, предметних дій у внутрішні, розумові. Інтеріоризація – важливий процес розвитку свідомості особистості, в зв’язку з чим він системно і комплексно досліджується в сучасних гуманітарних студіях в Україні і за кордоном.

Посилання

Babenko, O. V. (2018). Ge-nezis ponyattya «іnterіorizacіya» v psihologo-pedagogіchnіj naucі [Gene-sis of the concept "internalization" in psychological and pedagogical sci-ence]. Current issues of pedagogics, psychology and professional educa-tion, 2 (1), 3- 28.

Bezrukova, V. S. (2000). Os-novy duhovnoj kultury (enciklope-dicheskij slovar pedagoga) [Basics of Spiritual Culture (Encyclopedic Dictionary of the Teacher)]. Ekaterin-burg: Business Book, 937.

Davydov, V. V. (1996). Teoriya razvivayushego obucheniya [Theory of developmental learning]. Moscow: INTOR, 544.

Voronin, A. S. (2006). Slovar terminov po obshej i socialnoj pedagogike: uchebnoe elektronnoe tekstovoe izdanie [Dictionary of terms on general and social pedagogy: educational electronic text edition ]. Ekaterinburg:GOU VPO UGTU- UPI, 135.

Vygotskij, L. S. (1982). Sobranie sochinenij: v 6 t. T.1. Voprosy teorii i istorii psihologii [Collected Works: 6 t. T.1. Issues of the theory and history of psychology ] Editing A. R. Luriya, M. G. Yaroshevsky. Moscow: Pedagogika, 488.

Galperin, P. Ya. (1966). K ucheniyu ob interiorizacii [On the is-sue of internalization] Voprosy psihologii. № 6, 25-31.

Galperin, P. Ya. (2002). Lekcii po psihologii [Lectures on psychology].Moscow: KD «Universitet»: Vysshaya shkola,400.

Gamezo, M. V. (2001). Slovar po pedagogicheskoj psihologii [Dic-tionary of Educational Psychology], Rezhim dostupa: https://www.psyoffice.ru/slovar-s177.htm

Leontev, A. N. (2003). Genez chelovecheskoj rechi i myshleniya [Genesis of human speech and thinking] V kn.: Leontev A.N. Stanovlenie psihologii deyatelnosti [The formation of the psychology of activity]. Moscow.: Smysl, 278-288.

Leontev, A. N. (2004). Deyatelnost. Soznanie. Lichnost [Activity. Consciousness. Personality]. Moscow.: Smysl, 6-177.

Malykhin, O. V., Babenko, O. V. (2018). Issues of the concept "in-ternalization" in the context of theoreti-cal studies Stratehii interioryzatsii zmistu profesiinoi pidhotovky maibut-nikh filolohiv: teoriia i praktyka : mon-ohrafiia / za red. prof. O. V. Malykhina. Chastyna 2. - Vydavnychyi tsentr NUBiP Ukrainy, 141-155.

Pivovarov, D. V. (1987). Operacionnyj aspekt nauchnogo znaniya [The operational aspect of scientific knowledge].Irkutsk: Izd-vo Irkutsk. un-ta, 176.

Piazhe, Zhan (2003). Psihologiya intellekta: [perevod] [Phi-losophy of intellect. Saint-Petersburg: Piter, 192.

Rubinshtein, S. L. (2003). Osnovy obshej psihologii [Founda-tions of general psycology ]. Saint-Petersburg: Piter, 713.

Talyzina, N. F. (2007). Sushnost deyatelnostnogo podhoda v psihologii [The essence of the activity approach in psychology ] Metodologiya i istoriya psihologii [Methodology and History of Psychol-ogy], T.2 ,Vyp. 4, 157- 162.

Talyzina, N. F. (1993). Teoriya planomernogo formirovaniya umstvennyh dejstvij segodnya [Theory of stepwise formation of mental ac-tions nowadays]. Voprosy psihologii, № 1, 92- 101.

Elkonin, D. B. (1989). Izbrannye psihologicheskie trudy [Selected psychological works].Moscow: Pedagogika, 560.

Arievitch, I. M. & Haenen, J.P.P.(2005). Connecting sociocultural and educational practice: Galperin's approach. Educational Psychologist, 40(3), 155-165.

https://doi.org/10.1207/s15326985ep4003_2

Babenko, O. V. Strategies of internalization in the process of teaching linguistic studies. Zbiór artykułów naukowych "Science, Research, development. Pedagogy" #11. Rotterdam, Warszawa: Diamond trading tour,25-27.

Durkheim, Émile. (1982)The Rules of Sociological Method, Preface to the Second Edition, trans. W.D.Halls. The Free Press,1982

https://doi.org/10.1007/978-1-349-16939-9

Завантаження

Опубліковано

2020-03-19

Номер

Розділ

Статті