Навчання граматики іноземної мови на комунікативній основі

Автор(и)

  • N. M. Kostrytsia Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • O. M. Lytvyniuk Kamianets-Podilsky Ivan Ohienko national university , Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
  • G. V. Fomina Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.04.025

Анотація

У статті охарактеризовано методи, прийоми презентації граматичного матеріалу іноземних мов на прикладі англійської, німецької та української як іноземної. Доведено, що комунікативний підхід до навчання граматики іноземної мови є найефективнішим, оскільки він спонукає студентів використовувати іноземну мову на початкових етапах її вивчення. Особливу увагу у процесі навчання граматики зосереджено на індуктивному методі, де роль викладача визначається як фасилітатора, спостерігача та організатора навчальної діяльність студентів. Встановлено, що виробленню стійких граматичних навичок з іноземної мови у студентів сприяють комунікативні вправи та завдання, які спрямовані на засвоєння форм слова його значення та слововживання. Крім того, зміст навчальних вправ та завдань повинен відображати реальні життєві ситуації, передбачати елементи заохочення до активної участі  у навчально-виховному процесі. Наведені приклади ілюструють втілення основних ідей комунікативного підходу до навчання граматики іноземних мов. Результати вивчення студентами граматики іноземних мов на засадах комунікативного підходу сприяють швидкому оволодінню навчальним матеріалом та стійкості засвоєних граматичних знань, вмінь та навичок.

Посилання

Beare, K. Grammar Chants to Learn English. Thought Co. December 30, 2014. Available at: https://www.thoughtco.com/grammar-chants-to-learn-english-1211063

De Carrico, J. D. Larsen-Freeman (2002) Grammar. In: Schmitt N. (ed.) An Introduction to Applied Lin-guistics. London: Arnold, 19-34.

Larsen-Freeman, D. (2003) Teaching Language: From Grammar to Grammaring. Heinle, 160.

Thornbury, S. R is for Repetition. An A-Z of ELT. December 5, 2010. Available at: https://scottthornbury.wordpress.com/2010/12/05/r-is-for-repetition.

Thornbury, S. (1999) How to Teach Grammar. Pearson, 189.

World Learning. (2018). Teaching Grammar Communicatively. Available at : https://www.aeeteacher.org/node/135

Завантаження

Опубліковано

2020-03-19

Номер

Розділ

Статті