Мета підготовки і зміст методичних рекомендацій для самостійної роботи здобувачів вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.04.053Анотація
Тема підготовки та змісту методичних рекомендацій для самостійної роботи здобувачів вищої освіти є актуальною, оскільки здійснення самостійної роботи потребує рекомендацій викладача, які варто максимально доцільно викласти у методичних рекомендаціях. Основна мета створення рекомендацій – це надати викладачеві чіткий алгоритм дій по використанню ефективних технологій, форм, методів навчання, їх практичного втілення в освітній процес. У статті проаналізовано підходи до структурування методичних рекомендацій для самостійної роботи здобувачів вищої освіти. Зазначено, що зміст методичних рекомендацій залежить від їх мети: рекомендації для викладачів та рекомендації для здобувачів вищої освіти. Подано теоретичне підґрунтя організації самостійної роботи здобувача, складові підготовки до самостійної роботи, фактори її результативності. Визначено самостійну роботу як складову освітнього процесу, надано поради щодо її ефективної організації. Авторами виокремлено та наведено обов’язкові структурні елементи методичних рекомендацій для самостійної роботи здобувачів щодо вивчення іноземних мов, а саме: пояснювальна записка, теоретична та практична частини, список рекомендованих джерел, критерії оцінювання, вимоги до оформлення самостійно виконаних завдань, додатки. Доведено, що методичні рекомендації для здійснення самостійної роботи здобувачів різних спеціальностей та дисциплін мають, відповідно, різне наповнення їх структурних елементівПосилання
Hordiienko, M. H. (Ed.) (2007). Metodychni rekomendatsii shchodo formuvannia umin i navychok samostiinoi roboty z inozemnoiu fakhovoiu literaturoiu u maibutnikh inzheneriv [Methodical recommendations to form independent work skills and attainments of future engineers with foreign professional literature]. Kremenchuk: KDPU (ukr).
Kozlovska, I. M. (1999). Teoretyko-metodychni osnovy intehratsii znan uchniv profesiino-tekhnichnoi shkoly: dydaktychni osnovy [Theoretical and methodical basis of integration of students’ knowledge of vocational school: didactic basis]. S. U. Honcharenko (Ed.). Lviv: Svit (ukr).
Machynska, N. I. (Ed.). (2006). Metodychni rekomendatsii shchodo orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv pry vyvcheni dystsyplin zahalno-pedahohichnoho tsyklu [Methodical recommendations on the organization of students’ independent work while studying the subjects of general and pedagogical cycle]. Kyiv: Milenium (ukr).
Petfiieva O., & Katrachylo, L. F. (Eds.). (2003). Metodychni vkazivky dlia samostiinoi roboty studentiv z laboratornykh robit za kursom analitychnoho chytannia [Methodical instructions for students’ independent work in laboratory works on analytical reading course]. Mariupol: MHI (ukr).
Yeremenko, O. V. (Ed.). (2012). Metodychni vkazivky do pidhotovky ta zakhystu mahisterskykh (dyplomnykh) robit [Methodical instructions to prepare and defense master’s works]. Kyiv: Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka (ukr).
Korzh, L. P., Holovko, O. Ya., Karasova, L. A., Sviechyna, N. K., & Choban, M. V. (2010). Metodychni rekomendatsii shchodo orhanizatsii samostiinoi roboty kursantiv (na zasadakh kredytno-modulnoi systemy orhanizatsii navchannia inozemnymy movamy) [Methodical recommendations on organization of cadets’ independent work (on credit-unit system of learning foreign languages basis]. Zakharova, Yu. M. (Ed.) Kyiv: Nauk.-vyd.viddil NA SB Ukrainy (ukr).
Olshanskyi, D. V. (Ed.). (2011). Metodychni rekomandatsii shchodo samostiinoi roboty studentiv ta INDZ z metodyky vykladannia inozemnoi movy [Methodical recommendations on students’ independent work and INDZ on methods for foreign language teaching]. Kyiv: Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka (ukr).
Petrovska, T. I. & Chernihivska, N. S. (Eds.). (2004). Praktyka usnoho ta pysemnoho movlennia [Practice of oral and written speech]. Kyiv: KMPU im. B. D. Hrinchenka(ukr).
Sobko, Ya. M. (2007). Teoretychni ta metodychni zasady intehratyvnykh kursiv u profesiino-tekhnichnii osviti [Theoretical and methodical basis of integration courses in vocational and technical education]. S. U. Honcharenko (Ed.). Lviv: Spolom (ukr).
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).