Творчі стратегії конструкторської діяльності

Автор(и)

  • L. V. Berezova Національний університет біоресурсів та природокористування України

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.04.068

Анотація

Розглянуто процес розв’язування конструктивно-технічних задач як послідовної зміни пов’язаних між собою етапів продуктивних і пізнавальних дій. Охарактеризовано стратегію як динамічне, процесуальне утворення, в якому виділяються наступні основні етапи: 1) вивчення умови задачі; 2) перевірка умови конкретними знаннями – співвіднесення нової задачі із системою своїх знань й досвіду практичних дій; 3) вибір гіпотези про можливе структурне й функціональне перетворення заданих складових; 4) “проектування” гіпотези на всі умови в цілому й локалізація її щодо місця конкретного застосування; 5) перевірка гіпотези за допомогою передбачених нею тактик і допоміжних прийомів; 6) деталізація.

Посилання

Kostiuk G.S. (1982) The problems of psychological thinking. Journal of Psychological questions, vol.7, 8-15.

Moliako V.A. (1983) Psy-chology of design activity. Мoscow: Mashinostroyeniye, 134 p.

Moliako V.A. (2002) The strategies of solution of the new tasks in the process of creative activity. Journal of Obdarovana dytyna, vol.4, 33-34.

Moliako V.O. (2004) Psy-chology of creativity – new paradigm re-searching of the constructive activity of a person. Journal of Practical psychology and social work, vol. 8, 1-4.

Edward de Bono (2005) Non-standard thinking. Manual for self-tuition. Moscow: Poppuri, 272 p.

Завантаження

Опубліковано

2020-03-19

Номер

Розділ

Статті