Мотивація студентів до навчання
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.04.073Анотація
У статті здійснено дослідження мотивації студентів закладів вищої освіти з метою виявлення домінуючої. Для цього всі мотиви навчальної діяльності поділено на пізнавальні та соціальні. Опитування проводилось за допомогою методики вивчення мотивів навчальної діяльності (модифікація А. Реана, В. Якуніна). Воно засвідчило, що у системі навчання майбутніх фахівців лісового господарства домінантними є такі пізнавальні мотиви: «стати висококваліфікованим фахівцем», «здобути глибокі й міцні знання», «забезпечити успіх у майбутній професійній діяльності». Серед соціальних найчастіше називається мотив «одержати диплом», «постійно одержувати стипендію», «добитися схвалення батьків і оточуючих». Такі мотиви, як «не відставати від однокурсників», «виконувати педагогічні вимоги», «бути прикладом для однокурсників», «уникнути осуду й покарання за погане навчання», студенти обирали досить рідко. У студентів 1, 3 та 4 курсів переважає пізнавальна мотивація. Студенти 2 курсу серед важливих для них мотивів назвали 2 пізнавальні та 2 соціальні. Проте соціальний мотив «одержати диплом» отримав перший ранг. Перспективи подальших досліджень вбачаємо у розробці методики ефективного формування мотивації навчальної діяльності студентівПосилання
Badmayeva N. T. (2004). Vliyani-ye motivatsionnogo faktora na razvitiye umstvennykh sposobnostey : mono-grafíya [Impact of the motivational factor on the development of mental abilities]. Ulan-Ude : Izd-vo VSGTU, 280 р. [in Russian].
Vasylenko, N. V., Vidra O. G. (2014). Motyvatsiia u profesiinomu navchanni maibutnikh vchyteliv tekhnolohii [Motivation in the profession-al training of future technology teachers]. Bulletin of the Chernigiv National Peda-gogical University named after. T. G. Shevchenko. no. 118 (4). URL : http://visnyk.chnpu.edu.ua/?wpfb_dl=694. [in Ukrainian].
Zaniuk S. S. (2004) Psykholohichni zakonomirnosti keruvannia motyvatsiieiu uchinnia studentskoi molodi [Psychological pat-terns of student motivation teaching management] : avtoref. dys. … kand. psykhol. nauk : 19.00.07. Kyiv, 20 р. [in Ukrainian].
Ilin, E. P. (2002) Motivatsiia i mo-tivy [Motivation and motives]. Sankt-Peterburg : Piter, 512 р. [in Russian].
Pavlovets G. G., Filonenko V. V. Uchebnaya motivatsiya kak faktor professionalnogo stanovleniya sovremennyih studentov perekladu [Educational motivation as a factor in the professional formation of modern students]. URL : conf.stavsu.ru/_WordDocs/604.doc. [in Russian]
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).