Професійна суб’єктність майбутнього фахівця початкової школи: філософський аспект
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.04.098Анотація
У статті висвітлюється теоретико-філософські засади професійної суб’єктності майбутнього фахівця початкової школи. Останнім часом світова педагогічна думка все більше концентрується на тому, як побудувати освітньо-виховний процес так, щоб він приносив відчуття щастя всім його учасникам. Уважається, що це нова філософія менеджменту взагалі, хоч її витоки є в давньогрецьких джерелах, в яких стверджується, що лише щасливе життя має значення і цінність.З’ясовано,що професійна суб’єктність учителя початкових класів є вагомою професійно значущою якістю особистості. Показано структуру зазначеного феномену.Посилання
Andrushchenko V., Peredborsʹka I. (2009) Filosofiya osvity [The philosophy of education]. K. : Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova. 329 s.
Kuchay O. (2015) Vykorystann-ya mulʹtymediynykh tekhnolohiy u pidhotovtsi vchyteliv pochatkovykh klasiv [Use of multimedia technologies in the preparation of elementary school teachers]. Cherkasy : vydavetsʹ Chabanenko YU. A. 52 s
Natsyonalʹna doktryna rozvytku osvity (Ukrayina u KHKHI st.) [National doctrine of educational development]. Osvita. 2002. №26. S. 2–4.
Berezivsʹka L. D. ta in. (2003) Malovidomi pershodzherela ukrayinsʹkoyi pedahohiky (druha polovyna KHIKH. KHKH st.) [Little known sources of Ukrainian pedagogy (second half of XIX - XX centuries)] K. : Nauk. svit. 418s.
Derkach A. A. (2015) Professy-onalʹnaya subʺektnostʹ kak psykholoho-akmeolohycheskyy fenomen [Professional subjectivity as a psychological-acmeological phenomenon]. Akmeolohyya. 2 (54). S. 8‒22.
Dʹyakov S. Y. (2015) Subʺektnostʹ pedahoha. Psykhoseman-tycheskye modely y tekhnolohyya yssle-dovanyya [Subjectivity of the teacher. Psychosemantic models and research technology]. Moskva : FLYNTA: Nauka. 528 s.
Halyan O. I. (2018) Rozvytok ideyi subʺyektnosti osobystosti shkolyara u vitchyznyanomu pedahohichnomu dyskursi KHKH stolittya [The development of the idea of personality of the student in the pedagogical discourse of the twentieth century] 13.00.01 / Drohobyts. derzh. ped. un-t im. I. Franka. Drohobych. 549 s.
Abulʹkhanova K. O. (2006) Metodolohichne znachennya katehoriyi subʺyekta dlya suchasnoyi psykholohiyi [The methodological significance of the subject category for modern psychology]. Lyudyna. Subʺyekt. Vchynok: Filosofsʹko-psykholohichni studiyi / za zah. red. V. O. Tatenka. Kyyiv : Lybidʹ. S. 37–51.
Harre R. (1979) Social being. Oxford : Blackwell. 438 r.
Tatenko V. A. (1996) Psykholo-hyya v subʺektnom yzmerenyy [Psychol-ogy in the subject dimension]. Kyyiv : Vydavnychyy tsentr «Prosvita». 404 s.
Olefir V. O. (2016) Psykholo-hiya samorehulyatsiyi subʺyekta di-yalʹnosti [Psychology of self-regulation of the subject of activity]: dys. … d-ra psykh. nauk : 19.00.01. Kharkiv. 428 s.
Dʹyakov S. Y. (2015) Subʺektnostʹ pedahoha. Psykhoseman-tycheskye modely y tekhnolohyya yssle-dovanyya [Subjectivity of the teacher. Psychosemantic models and research technology]: FLYNTA: Nauka. 528 s.
Korolʹ V. N., Kryshtalʹ N. A., Ya-hupov V. V. (2013) Formyrovanye y razvytye professyonalʹnoy subʺektnosty ofytserov [Formation and development of professional subjectivity of officers]. Yzv-estyya Rossyyskoy akademyy obra-zovanyya. № 1. S. 74–83
Shekhavtsova S. O. (2016) Subʺyektnistʹ u pedahohichnomu aspekti: teoriya i praktyka [Personality in the pedagogical aspect: theory and practice]. Poltava : ZVO Ukoopspilky «Poltavsʹkyy universytet ekonomiky i to-rhivli» (PUET). 414 s.
Linnik O. O. (2016) Systema pidhotovky maybutnʹoho vchytelya do subʺyekt-subʺyektnoyi vzayemodiyi z uchnyamy pochatkovoyi shkoly [System of preparation of future teacher for subject-subject interaction with elementary school students]: dys. … d-ra ped. nauk : 13.00.04. Starobilʹsʹk. 519 s.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).