Професійна суб’єктність майбутнього фахівця початкової школи: філософський аспект

Автор(и)

  • О. А. Bida ,
  • A. I. Kuzminskyi ,
  • O. V. Kuchai ,

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.04.098

Анотація

У статті висвітлюється теоретико-філософські засади професійної суб’єктності майбутнього фахівця початкової школи. Останнім часом світова педагогічна думка все більше концентрується на тому, як побудувати освітньо-виховний процес так, щоб він приносив відчуття щастя всім його учасникам. Уважається, що це нова філософія менеджменту взагалі, хоч її витоки є в давньогрецьких джерелах, в яких стверджується, що лише щасливе життя має значення і цінність.З’ясовано,що професійна суб’єктність учителя початкових класів є вагомою професійно значущою якістю особистості. Показано структуру зазначеного феномену.

Посилання

Andrushchenko V., Peredborsʹka I. (2009) Filosofiya osvity [The philosophy of education]. K. : Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova. 329 s.

Kuchay O. (2015) Vykorystann-ya mulʹtymediynykh tekhnolohiy u pidhotovtsi vchyteliv pochatkovykh klasiv [Use of multimedia technologies in the preparation of elementary school teachers]. Cherkasy : vydavetsʹ Chabanenko YU. A. 52 s

Natsyonalʹna doktryna rozvytku osvity (Ukrayina u KHKHI st.) [National doctrine of educational development]. Osvita. 2002. №26. S. 2–4.

Berezivsʹka L. D. ta in. (2003) Malovidomi pershodzherela ukrayinsʹkoyi pedahohiky (druha polovyna KHIKH. KHKH st.) [Little known sources of Ukrainian pedagogy (second half of XIX - XX centuries)] K. : Nauk. svit. 418s.

Derkach A. A. (2015) Professy-onalʹnaya subʺektnostʹ kak psykholoho-akmeolohycheskyy fenomen [Professional subjectivity as a psychological-acmeological phenomenon]. Akmeolohyya. 2 (54). S. 8‒22.

Dʹyakov S. Y. (2015) Subʺektnostʹ pedahoha. Psykhoseman-tycheskye modely y tekhnolohyya yssle-dovanyya [Subjectivity of the teacher. Psychosemantic models and research technology]. Moskva : FLYNTA: Nauka. 528 s.

Halyan O. I. (2018) Rozvytok ideyi subʺyektnosti osobystosti shkolyara u vitchyznyanomu pedahohichnomu dyskursi KHKH stolittya [The development of the idea of personality of the student in the pedagogical discourse of the twentieth century] 13.00.01 / Drohobyts. derzh. ped. un-t im. I. Franka. Drohobych. 549 s.

Abulʹkhanova K. O. (2006) Metodolohichne znachennya katehoriyi subʺyekta dlya suchasnoyi psykholohiyi [The methodological significance of the subject category for modern psychology]. Lyudyna. Subʺyekt. Vchynok: Filosofsʹko-psykholohichni studiyi / za zah. red. V. O. Tatenka. Kyyiv : Lybidʹ. S. 37–51.

Harre R. (1979) Social being. Oxford : Blackwell. 438 r.

Tatenko V. A. (1996) Psykholo-hyya v subʺektnom yzmerenyy [Psychol-ogy in the subject dimension]. Kyyiv : Vydavnychyy tsentr «Prosvita». 404 s.

Olefir V. O. (2016) Psykholo-hiya samorehulyatsiyi subʺyekta di-yalʹnosti [Psychology of self-regulation of the subject of activity]: dys. … d-ra psykh. nauk : 19.00.01. Kharkiv. 428 s.

Dʹyakov S. Y. (2015) Subʺektnostʹ pedahoha. Psykhoseman-tycheskye modely y tekhnolohyya yssle-dovanyya [Subjectivity of the teacher. Psychosemantic models and research technology]: FLYNTA: Nauka. 528 s.

Korolʹ V. N., Kryshtalʹ N. A., Ya-hupov V. V. (2013) Formyrovanye y razvytye professyonalʹnoy subʺektnosty ofytserov [Formation and development of professional subjectivity of officers]. Yzv-estyya Rossyyskoy akademyy obra-zovanyya. № 1. S. 74–83

Shekhavtsova S. O. (2016) Subʺyektnistʹ u pedahohichnomu aspekti: teoriya i praktyka [Personality in the pedagogical aspect: theory and practice]. Poltava : ZVO Ukoopspilky «Poltavsʹkyy universytet ekonomiky i to-rhivli» (PUET). 414 s.

Linnik O. O. (2016) Systema pidhotovky maybutnʹoho vchytelya do subʺyekt-subʺyektnoyi vzayemodiyi z uchnyamy pochatkovoyi shkoly [System of preparation of future teacher for subject-subject interaction with elementary school students]: dys. … d-ra ped. nauk : 13.00.04. Starobilʹsʹk. 519 s.

Завантаження

Опубліковано

2020-03-19

Номер

Розділ

Статті