Основні напрями освітньої політики Фінляндії

Автор(и)

  • K. E. Stupak Криворізький державний педагогічний університет image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2020.02.006

Анотація

Стаття присвячена аналізу основних напрямків освітньої політики Фінляндії, яка відображає взаємовідносини людини і суспільства в сучасних соціально-економічних умовах і спрямовує систему освіти на зміну самої людини, на революцію в самій людині. Фінляндія зі своєю системою освіти вже давно потурбувалася про підготовку людей майбутнього, реформувавши підходи до навчання в школах і закладах вищої освіти, а результатом цього стали всесвітнє визнання та найвищі позиції у різних рейтингах. Звертається увага на основні документи та концептуальні положення, на яких ґрунтується і розбудовується система освіти Фінляндії. Описана структура освіти у цій країні, розкриті питання організації та функціонування системи освіти, виявлено її характерні риси, чинники успіху та ефективності. Зроблена спроба розкрити ідеї й практичні підходи, які свідчать про те, що держава, вчителі і громадськість прагнуть зробити заклади освіти більш демократичними за змістом навчання, за організацією навчального процесу і результати їх діяльності, а всю систему освіти перетворити на один із важливих чинників соціальних перетворень у майбутньому. Окреслюються умови і називаються аргументи на користь практичного застосування в Україні позитивних здобутків фінської системи освіти.

Посилання

Hryniuk, S. P. (2013). Profesi-ina pidhotovka maibutnikh vchyteliv inozemnykh mov v universytetakh Fin-liandii [Professional training of future teachers of foreign languages at uni-versities of Finland] National Aviation University. Kiev,. – 26 s.

Zhernokleiev, I. Pushkarova, T. (2006). Systema osvity Finliandii: dosvid i zdobutky. [Education system of Finland: experience and achieve-ments]. Handbook for the director, 3, 5–48.

Zahvozdkyn V. K. Fynskaia systema obrazovanyia: model ef-fectyvnikh reform. [Finnish system of education: model effective reform]. Available at: http://psychlib.ru/mgppu/ZFs–2008/ZFs–32.htm#$p1.

Karpenko, O. V. (2014). Refor-muvannia systemy nadannia osvitnikh posluh: dosvid Finliandii [Reforming the system of providing educational services: the experience of Finland]. Pedagogy and psychology, 1, 88–98.

The Constitution of Finland. Available at: https://ru.wikipedia.org/wiki/Конституция_Финляндии

Kukharchuk, P. (2012). Trans-fernist v upravlinni osvitoiu u krainakh Yevropeiskoho Soiuzu [Transfer in the management of education in the countries of the European Union]. Ac-tual problems of public administration, pedagogy and psychology, 1, 108–114.

Kondakov M. Y. (1986) Obra-zovanye v sovremennom myre: sosto-ianye y tendentsyy razvytyia [Educa-tion in modern times: the state of de-velopment tendencies]. Moscow: Ped-agogy, 248.

Shcherbak, O. (2005). Profesi-ina osvita i navchannia u Finliandii. [Professional education and training in Finland]. Professional technical ed-ucation, 3, 41–44.

Завантаження

Опубліковано

2020-09-23

Номер

Розділ

Статті