Основні напрями освітньої політики Фінляндії
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2020.02.006Анотація
Стаття присвячена аналізу основних напрямків освітньої політики Фінляндії, яка відображає взаємовідносини людини і суспільства в сучасних соціально-економічних умовах і спрямовує систему освіти на зміну самої людини, на революцію в самій людині. Фінляндія зі своєю системою освіти вже давно потурбувалася про підготовку людей майбутнього, реформувавши підходи до навчання в школах і закладах вищої освіти, а результатом цього стали всесвітнє визнання та найвищі позиції у різних рейтингах. Звертається увага на основні документи та концептуальні положення, на яких ґрунтується і розбудовується система освіти Фінляндії. Описана структура освіти у цій країні, розкриті питання організації та функціонування системи освіти, виявлено її характерні риси, чинники успіху та ефективності. Зроблена спроба розкрити ідеї й практичні підходи, які свідчать про те, що держава, вчителі і громадськість прагнуть зробити заклади освіти більш демократичними за змістом навчання, за організацією навчального процесу і результати їх діяльності, а всю систему освіти перетворити на один із важливих чинників соціальних перетворень у майбутньому. Окреслюються умови і називаються аргументи на користь практичного застосування в Україні позитивних здобутків фінської системи освіти.
Посилання
Hryniuk, S. P. (2013). Profesi-ina pidhotovka maibutnikh vchyteliv inozemnykh mov v universytetakh Fin-liandii [Professional training of future teachers of foreign languages at uni-versities of Finland] National Aviation University. Kiev,. – 26 s.
Zhernokleiev, I. Pushkarova, T. (2006). Systema osvity Finliandii: dosvid i zdobutky. [Education system of Finland: experience and achieve-ments]. Handbook for the director, 3, 5–48.
Zahvozdkyn V. K. Fynskaia systema obrazovanyia: model ef-fectyvnikh reform. [Finnish system of education: model effective reform]. Available at: http://psychlib.ru/mgppu/ZFs–2008/ZFs–32.htm#$p1.
Karpenko, O. V. (2014). Refor-muvannia systemy nadannia osvitnikh posluh: dosvid Finliandii [Reforming the system of providing educational services: the experience of Finland]. Pedagogy and psychology, 1, 88–98.
The Constitution of Finland. Available at: https://ru.wikipedia.org/wiki/Конституция_Финляндии
Kukharchuk, P. (2012). Trans-fernist v upravlinni osvitoiu u krainakh Yevropeiskoho Soiuzu [Transfer in the management of education in the countries of the European Union]. Ac-tual problems of public administration, pedagogy and psychology, 1, 108–114.
Kondakov M. Y. (1986) Obra-zovanye v sovremennom myre: sosto-ianye y tendentsyy razvytyia [Educa-tion in modern times: the state of de-velopment tendencies]. Moscow: Ped-agogy, 248.
Shcherbak, O. (2005). Profesi-ina osvita i navchannia u Finliandii. [Professional education and training in Finland]. Professional technical ed-ucation, 3, 41–44.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).