Динаміка змісту освіти в дискурсі життєвого циклу індустріальної цивілізації
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2020.02.014Анотація
У статті аналізується місце і роль зміни парадигми знань у саморозгортанні індустріальної цивілізації відповідно до життєвого циклу системи індустріальної освіти; зміст освіти визначає, як виявляється, усі інші параметри навчально - виховного процесу, оскільки він є продуктом, з одного боку - розвитку фундаментальної науки, а з другого - визначає стан науково - технічного прогресу на основі якого відбувається революційна зміна засобів виробництва, що тягне за собою зміну так званих технологічних укладів і ставить проблему відповідності робочої сили функціоналу засобів виробництва; на основі цих змін світова і регіональна спільнота стало піднімається по осі еволюційного розвитку соціального світу, залишаючи після себе на полицях планетарного архіву артефакти культури тієї чи іншої історичної доби; доводиться, що для аналізу динаміки зміни знань треба використати дві методологічні умови: застосувати цивілізаційний підхід і парадигму життєвого циклу соціальних систем, оскільки дане явище у просторі і часі має довготривалий вимір; підкреслюється, що знання є базовим і системо утворюючим елементом саморозгортання цивілізації і тому його можна використовувати (за М.Фуко) як методологічний критерій для оцінки якості життєустрою цивілізації; виокремлюється зміст змісту освіти на кожному етапі життєдіяльності індустріальної цивілізації: на етапі її зародження привалювало природниче знання; на етапі зростання - технічне знання, що відповідало суті самої цивілізації; на етапі зрілості - наукове знання перетворилося на ідеологеми соціального розвитку, що привело до появи технократизму і «загнало» планетарну спільноту у глухий кут; на етапі занепаду - технологічне знання призвело до того, що були втрачені орієнтири мейнстриму соціального розвитку і почалась катастрофічна руйнація соціального організму планети, що тягне за собою зміну виду цивілізаційного розвитку; вихід вбачається у підйомі планетарної спільноти у простір інформаційної цивілізації якому відповідає перехід освіти до оволодіння методологічним знанням.
Посилання
Informatsiia vziata z saitu birzhi Avtor 24: URL: https://spravochnick.ru/pedagogika/metody_issledovaniya_v_pedagogike/metodologiya_pedagogiki/.
Klymova H.P. Obrazovanye v kontekste tsyvylyzatsyonnoho razvytyia : monohrafyia. Kharkov: Yzdatel FL-P – Vapniarchuk N.N., 2007. S.152.
Kraevskyi V.V. Metodolohyia pedahohyky: novыi эtap: ucheb. posobye dlia stud. vыssh. ucheb. zavedenyi / V.V.Kraevskyi, E.V.Berezhnova. – M.: yzdatelskyi tsentr «Akademyia», 2006, 400s.
Metodolohyiapedahohyky.URL:https://spravochnick.ru/pedagogika/metody_issledovaniya_v_pedagogike/metodologiya_pedagogiki/.
Myshel Fuko. Slova y veshchy. Arkheolohyia humanytarnыkh nauk. Perevodna russkyi yazыk: V. P. Vyzghyn, N. S. Avtonomova. – M., «Prohress»,1977.//Эlektronnaiapublykatsyia:Tsentr humanytarnыkh tekhnolohyi. 20.06.2012. URL: https://gtmarket.ru/laboratory/basis/5169.
Poriadok dyskursa Myshelia Fuko: kto upravliaet znanyiamy, upravliaet vsem // Zaholovok z ekranu/ Rezhym dostupu: https://monocler.ru/poryadok-diskursa-fuko/.
Rekomendatsyia Rec (2001)15 Komyteta Mynystrov Hosudarstvam-chlenam po voprosam prepodavanyia ystoryy v Evrope v 21 veke. URL: tandis.odihr.pl/.. ,/hre.. ./CoE %20Rec %202001 %2015 %20RUS.pdf.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).