Семантика релігійних образів у мистецтві Відродження

Автор(и)

  • V. М. Kavun Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2020.03.106

Анотація

Мета дослідження – розглянути культуру та мистецтво епохи Відродження та дослідити семантику релігійних образів окресленого періоду.Методологія дослідження. Поставлені у даній роботі завдання зумовили використання наступних дослідницьких методів, а саме: аналізу і синтезу, узагальнення та систематизації теоретичного матеріалу, порівняння та узагальнення результатів, отриманих в процесі вивчення теоретичного матеріалу та спеціалізованих видань, які висвітлюють дану проблематику. Вирішення поставлених завдань було досягнуто шляхом застосування в роботі порівняльно-історичного, описового, логічного та системного методів. Наукова новизна. Виявлено семантику біблійних образів у творчості митців епохи Відродження. Висновки. У добу Відродження формується зовсім нова самосвідомість людини, серед духовних цінностей перевага надається благородству та особистим достоїнствам особистості. Сенс життя закладається не в спасінні душі, а у творчості, самопізнанні, служінні людству, суспільству, а не Богу. Бог, давши людині свободу волі, дав їй право самій творити свою долю та визначати власне місце у світі. Оскільки церква того часу ще мала велику силу, основні ідеї художників того часу втілювалися у творах з релігійною тематикою, але в їхніх картинах були відчутні існуючі протиріччя між гуманістичним, глибоким життєвим змістом та традиційними релігійними сюжетами. Твори епохи Відродження передавали буття людини, навколо якої відбувалися біблійні картини, все це існувало в одній площині.

Посилання

Antonova O. (2012). The influence of art on the formation of personality in the Renaissance. Zhytomyr: Franko's ZhDU [in Ukrainian].

Bibikhin V. (1998). New Renaissance. Moscow: MAIK "Science", Progress tradition [in Russian].

Bicilli P. (1996). Place of the Renaissance in the history of culture. SPb.: Mithril [in Russian].

Burkhardt J. (1996). Culture of the renaissance in Italy. Moscow: Lawyer [in Russian].

Vinci da L. (2000). Selected works. Vol. 2. Publ.: House "Neva" [in Russian].

Garen E. (1986). Problems of the Italian Renaissance. Moscow: Progress [in Russian].

Jivelegov A. (1998). Creators of the Italian Renaissance. Moscow: TERRA Book Club; Republic [in Russian].

The history of aesthetics (1962). Monuments of world aesthetic thought. Vol. 1. Moscow: Publishing House of the Academy of Arts of the USSR [in Russian].

Lerner L., Markin E. (1990). How many colors does the Rainbow have or the days of Athanasius Lunev. Moscow: Pedagogy [in Russian].

Losev A. (1998). Aesthetics of the Renaissance. Moscow: Thought [in Russian].

Malovanyi P. (2018). Prerequisites for the formation of science in the Renaissance. Ternopil: NTU [in Ukrainian].

Stoyan S. (2014). Cultural and historical metamorphoses of symbolism in European fine arts: Monograph. Kyiv: Type "Millennium" [in Ukrainian].

Завантаження

Опубліковано

2020-12-15

Номер

Розділ

Статті