Етапи організації процесу підготовки майбутніх педагогів до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти

Автор(и)

  • I. I. Demchenko Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • I. S. Kalinovskaya Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2021.01.013

Анотація

У статті окреслено актуальність впровадження інклюзивного навчання в систему освіти України успіх якої залежить від організаційно-педагогічних, соціально-психологічних та корекційно-розвивиткових шкільних умов, гнучко зорієнтованих на індивідуальні особливості кожної дитини та якісна підготовки майбутніх вчителів до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти. Представлено окремі аспекти професійної підготовки майбутніх педагогів у закладах вищої педагогічної освіти до роботи в умовах інклюзивної освіти. Зокрема зосереджено увагу на особливостях організації процесу підготовки майбутніх педагогів до професійної діяльності в інклюзивному середовищі закладів загальної середньої освіти, які полягають в тому, що професіоналізація студентів відбувається у формі проникнення зовнішнього (вплив освітнього середовища та учасників навчально-виховного процесу) у внутрішнє (присвоєння цінностей інклюзивної освіти і набуття відповідної компетентності), із віддаленого простору (соціальний сенс інклюзії) у наближене (особистісний смисл та досвід інклюзії). Відповідно до принципу неперервності визначено та обґрунтовано етапи організації процесу підготовки майбутніх педагогів до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти (мотиваційно-ціннісний, теоретико-практичний та імітаційно-рефлексивний). Оцінюючи зусилля науковців у висвітлені даної проблематики, зауважимо, що питання організації процесу професійної педагогічної підготовки вчителів до роботи в інклюзивному освітньому середовищі потребують обгрунтування відповідних педагогічних умов, що є перспективою подальшого наукового пошуку.

Посилання

Bekh I. D. (2003). Vykhovannia osobystosti (Kn. 2 : Osobystisno oriientovanyi pidkhid: naukovo-praktychni zasady). Kyiv : Lybid. [in Ukrainian].

Verbytskyi A. A. (1991). Aktyvnoe obuchenye v vysshey shkole: кontekstnыi podkhod. Moskva: Vyssh. shk. [in Russian].

Kahan M. S. (1997). Fylosofskaia teoryia tsennostei. Sankt-Peterburh : Petropolys. [in Russian].

Klyueva N. V. (2000). Tekhnologiya raboty psihologa s uchitelem. Moskva : Sfera. [in Russian].

Mamardashvyly M. (1970). Forma prevrashchyonnaya. In F. V. Konstantynov, Fylosofskaia эntsyklopedyia (T. 5 : Signal'nye sistemy - Yashty, s. 386-389). Moskva : Sovetskaya enciklopediya. [in Russian].

Prima R. M. (2012). Aksiolohichni oriientyry u profesiinii pidhotovtsi maibutnoho pedahoha-vykhovatelia. Naukovyi visnyk Chernivetskoho universytetu, 635, 171-176. [in Ukrainian].

Rubynshtein S. L. (2002). Osnovy obshchei psykholohyy. Sankt-Peterburh: Pyter. [in Russian].

Sotsyolohycheskyi slovar proekta Socium. Retrived from www.voluntary.ru/dictionary. [in Russian].

Завантаження

Опубліковано

2021-06-10

Номер

Розділ

Статті