Дуальна форма навчання: досвід німецьких закладів вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog15(2).2024.8-14Анотація
Стаття присвячена розгляду проблеми дуальної освіти у Федеративній Республіці Німеччина. Визначено основні особливості реалізації програм дуального навчання. Представлено співвідношення галузей і спеціальностей, за якими здійснюється дуальне навчання. Встановлено, що існують кілька моделей регулювання теоретичного навчання і практичної підготовки. З’ясовано взаємовідносини усіх сторін у межах програм дуального навчання: студент, заклад вищої освіти, компанія-учасник. Констатовано обов’язки кожної сторони. Акцентовано на провідних мотивах вибору випускниками програм дуального навчання, якими є поєднання теорії і практики, фінансове забезпечення і хороші можливості працевлаштування. Представлено тенденції подальшого розвитку дуальної освіти у Німеччині.
Посилання
Bundesministerium der Justiz und für Verbraucherschutz (BMJV) (Hrsg.) (2017): Bundesinstitut für Berufsbildung. Empfehlung des Hauptausschusses des Bundesinstituts für Berufsbildung vom 21. Juni 2017 zum dualen Studium. Positionspapier. In: BNaz AT 18.07.2017 S1. Bonn 2017. URL: https://www.bibb.de/dokumente/pdf/HA169.pdf
Hofmann, Silvia; König, Maik; Brenke, Petra (2023): AusbildungPlus – Duales Studium in Zahlen 2022. Trends und Analysen. Bonn, 2023. 36 S.
Faßhauer, Uwe/Severing, Eckart (2016): Duale Studiengänge: Stand und Perspektiven der Verzahnung von beruflicher und akademischer Bildung, in: Faßhauer, Uwe/Severing, Eckart (Hrsg.): Verzahnung beruflicher und akademischer Bildung. Duale Studiengänge in Theorie und Praxis, herausgegeben vom Bundesinstitut für Berufsbildung. Bonn: W. Bertelsmann Verlag, 7-17.
Göres, Joachim (2017). Das duale Studium boomt. URL: http://www.sueddeutsche.de/bildung/duales-studium-mit-zwei-truempfen-ins-berufsleben-1.3417664
Hindley, Clare N. (2021). Das Duales Studium aus der Perspektiv von Studenten. In: Praxisorientierte Hochschullehre; Hilgers-Sekowsky, J. and Hattula, C. Publisher: Springer Verlag.
Keitel, Christiane (2023). Das duale Studium spricht eher Bildungsaufsteiger an. URL: https://www.iab-forum.de/das-duale-studium-spricht-eher-bildungsaufsteiger-an/. doi: 10.48720/IAB.FOO.20230809.01
Ostermann, Kerstin; Patzina, Alexander (2019). Aktuelle Studienformen im Vergleich: Ein duales Studium begünstigt den Berufseinstieg. IAB-Kurzbericht Nr. 25.
Wolter, Andrä; Kamm, Caroline; Lenz, Katharina; Renger, Peggy; Spexard, Anna (Hrsg.). (2014). Potenziale des dualen Studiums in den MINT-Fächern. Eine empirische Untersuchung. acatech STUDIE Dezember 2014. 176 S.
Rahmenvertrag zum ausbildungsintegrierten Studium Bachelor Informatik Dual. (2020). URL: https://www.fh-muenster.de/de/
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).