Актуалізація професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи із військовослужбовцями і членами їх сімей
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog15(2).2024.124-131Анотація
У статті подано результати онлайн опитування здобувачів НУБіП України щодо усвідомлення студентами закладу вищої освіти проблем та потреб військовослужбовців. До опитування залучено 585 респондентів, із числа здобувачів денної форми навчання. Результати опитування свідчать, що більшість студентів у своєму близькому оточенні мають військовослужбовців/ветеранів/часників бойових дій. На думку студентів військовослужбовці/учасники бойових дій/ветерани найчастіше стикаються із психологічними проблемами спровокованими участю у бойових діях. У військовослужбовців/ учасників бойових дій, що навчаються, найпоширенішими проблемами є: неможливість поєднувати навчання зі службою в ЗСУ; неповага з боку оточуючих; психологічні порушення, пов’язані з війною; не розуміння та не прийняття оточуючими; труднощі з адаптацією до цивільного життя. На переконання студентів вирішувати проблеми військовослужбовців/ учасників бойових дій, що навчаються повинні: Міністерство освіти і науки України; ректор; проректори; громадські і благодійні організації та ін. Аналіз навчальних планів підготовки здобувачів спеціальності 231 «Соціальна робота» засвідчив, що лише на кількох програмах передбачений освітній компонент, що безпосередньо готує до психосоціальної роботи із військовослужбовцями і членами їх сімей, а саме: «Соціально-психологічне консультування військових та їх сімей» (6 кредитів, бакалаврський рівень, Національний університет біоресурсів і природокористування України); «Соціальна робота з військовослужбовцями та членами їх сімей» (3 кредити, бакалаврський рівень, Волинський національний університет імені Лесі Українки); «Військова соціальна робота» (3 кредити, магістерський рівень, Києво-Могилянська академія).
Посилання
Bryndikov, Yu. L. (2018). Te-oriia ta praktyka reabilitatsii viiskovosluzhbov-tsiv uchasnykiv boiovykh dii u systemi sotsi-alnykh sluzhb: dys. ... d-ra ped. nauk: 13.00.05. Khmelnytskyi. 559.
Dulia, A. (2020). Pidhotovka maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv do zdiisnennia sotsialnoi roboty z viiskovoslu-zhbovtsiamy ta yikh simiamy. Aktualni pytan-nia humanitarnykh nauk, 27(2), 193-198.
Lohvinova, O. H. (2018). Sot-sialno-pedahohichna adaptatsiia viiskovoslu-zhbovtsiv, yaki povernulysia z zony ATO, zasobamy sotsialno-psykholohichnoho tren-inhu. SOCIOPROSTIR: Mizhdystsyplinarnyi elektronnyi zb. nauk. prats iz sotsiolohii ta sotsialnoi roboty, (7), 74-78.
Lohvinova, O., & Rasskazova, O. (2018). Sotsialna robota z viiskovoslu-zhbovtsiamy ta yikhniamy simiamy v umo-vakh tryvaloho konfliktu na Skhodi Ukrainy. Sotsialna robota ta sotsialna osvita, 2(7), 61-71.
Palamarchuk, O. M., & Chu-khrii, K. L. (2017). Do problemy sotsialno-psykholohichnoi dopomohy ditiam uchasnykiv boiovykh dii v umovakh anty-terorystychnoi operatsii. Molodyi vchenyi: Nauk. zhurnal, (8)48, 171-175.
Turban, V. V. (2018). Reabili-tatsiina robota z viiskovosluzhbovtsiamy, uchasnykamy boiovykh dii u tsentrakh sotsi-alnykh sluzhb: etychnyi aspekt. Tvorcha spad-shchyna H. S. Kostiuka: Istoriia ta suchasnist, 346-345.
Volynskyi natsionalnyi univer-sytet imeni Lesi Ukrainky. (2023). Osvitnio-profesiina prohrama «Sotsialna robota. Sotsi-alna pedahohika» pershoho (bakalavrskoho) rivnia vyshchoi osvity za spetsialnistiu – 231 «Sotsialna robota». https://vnu.edu.ua/sites/default/files/2023-12/%D0%9E%D0%9F%D0%9F%20%D0%A1%D0%9E%D0%A6%D0%86%D0%90%D0%9B%D0%AC%D0%9D%D0%B0%20%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B0%202023%20%D0%91%D0%90%D0%9A%D0%90%D0%9B%D0%90%D0%92%D0%A0_0.pdf
Natsionalnyi universytet bio-reusrsiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy. (2023). Osvitnio-profesiina prohrama «Sotsi-alna robota» pershoho (bakalavrskoho) rivnia vyshchoi osvity za spetsialnistiu – 231 «Sotsi-alna robota». https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u284/231_socialna_robota_6.pdf
Kyiv-Mohylianska akademiia. (2023). Osvitno-naukova prohrama «Sotsialna robota» druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity za spetsialnistiu – 231 «Sotsi-alna robota». https://www.ukma.edu.ua/ects/index.php/foz/171-mp/mpsr
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).