Громадянська позиція університетів: Інклюзивне лідерство – драйвер згуртованого суспільства
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog15(2).2024.132-143Анотація
Проаналізовано практичні аспекти забезпечення громадянської позиції університетів. Концепції інклюзивного лідерства як двигуна згуртованого суспільства викликають захват. Проаналізовано основні парадигми організації психолого-педагогічного процесу відповідно до порушеної проблеми, що дало змогу визначити його принципові позиції у сфері інклюзійної освіти. У роботі підкреслено важливість і необхідність вивчення та впровадження прогресивного світового досвіду у сфері інклюзії. Мета і методи. Мета полягає в теоретико-методологічному аналізі, розробці та реалізації програми формування громадянської позиції університету з урахуванням інклюзивного підходу до прийняття рішень. Задля досягнення поставленої мети із завданнями було застосовано комплекс взаємодоповнюючих методів: теоретичні методи: (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення) використовувалися для з’ясування стану проблеми; емпіричні (пряме та опосередковане спостереження, стандартизоване анкетне опитування, напівстандартизовані індивідуальні інтерв’ю), психодіагностичні методи та техніки дослідження; cтатистичний аналіз. Результати та висновки. Визначено актуальні проблеми ролі університетів у суспільстві, стратегії формування їх стратегій впровадження інклюзивного підходу до прийняття рішень, сприяння розвитку кар’єри студентів, інтернаціоналізації освіти тощо. Визначено також перспективи формування громадянської позиції університетів щодо інклюзивного лідерства як рушія згуртованого суспільства.
Посилання
Bloshchynskyi, I, Griban, G. & Okhrimenko, I. (2021) Formation of Psychophysical Readiness of Cadets for Future Professional Activity The Open Sports Sciences Journal, 14(14), 1-8 doi: https://doi.org/10.2174/1875399X02114010001
Demchenko, I. I. (2016). Theoretical and methodological foundations of training of the future teacher of elementary school for professional activity in the conditions of inclusive education. Doctoral Dissertation. Kyiv: NULES (in Ukr.).
Griban, G. & Varetska, О. (2020) Formation of the Primary School Teachers’ Information Competency in Postgraduate Education. Postmodern Openings, 11(3), 41-72. doi: https://doi.org/10.18662/po/11.3/199
Mamicheva, O. & Sheremet, M. (2020) Trends of modernization of psychologists’ professional training in the system of special education International Journal of Psychosocial Rehabilitation, 24 (6), 13010-13029, doi: https://doi.org/10.37200/IJPR/V24I6/PR261270
Okhrimenko, I. & Sprynchuk, S. (2021) Future psychologists’ readiness to work in conditions of social cohesion in education. International Journal of Applied Exercise Physiology, 9(9), 40-48. http://www.ijaep.com/index.php/IJAE/article/view/1137
Sopivnyk, R., Sopivnyk, I., Suprun, D. & Hryhorenko, T. (2023) Social leadership and team building. Kyiv: NULES.
Suprun, D. (2023) Psychology of Management. Kyiv: DUSU.
Suprun, D. (2019). Modernization of the content of psychologists’ professional training in the field of special education. Kyiv: Drahomanov NPU. (in Ukr.)
Suprun, D. (2018). The theory and practice of psychologists’ professional training in the field of special education. Doctoral Dissertation. Kyiv: Drahomanov NPU. (in Ukr.)
Sheremet, M. (2023) Motivation development of mental health preservation of specialists in the field of special and inclusive education: european practices Pol Merkur Lek, ALUNA Publishing House 1, (JAN-FEB), 30-34 doi: https://doi.org/10.36740/Merkur202301104
Tamozhska, I. & Lehan, I.(2023) Functioning and development of national and european adult education systems: a comparative aspect Conhecimento & Diversidade, 15(40), 45-61 doi: https://doi.org/10.18316/rcd.v15i40.11275
Unicom. (2023) Retrieved from URL:https://unicom.community/
Verkhovna Rada of Ukraine (March 6, 2010). Convention on the rights of persons with disabilities URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_g71#Text
Yablonskyi, V.M. & Bondar, T.V. (2017) On the state of development of civil society in Ukraine: analyst. report. Kyiv: NISD, URL:https://www.civic.kmu.gov.ua/consult_mvc_kmu/news/article/show/11
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).