Розвиток саморегуляції в юнацькому віці засобами онлайн та офлайн тренінгу
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog15(2).2024.220-226Анотація
Сучасне юнацтво стикається з низкою складних завдань, які є невід’ємними атрибутами їхнього життя: вимоги навчання та професійного зростання, виклики особистого самовдосконалення, встановлення балансу між кар’єрою та особистим життям, відокремлення від батьківського впливу. В умовах постійного дефіциту часу та ресурсів перед ними постає ключове завдання – збереження високого рівня продуктивності в усіх сферах життя, уникаючи вигорання. Вирішенню цієї проблеми може сприяти оволодіння навичками саморегуляції, які допоможуть юнакам та юначкам впоратися зі стресом, ефективно розподілити час та ресурси, і забезпечити гармонію між різними сферами їхнього життя. Дослідження пов’язане з теоретичним аналізом проблеми саморегуляці, визначенням ефективності її розвитку у юнаків засобами психологічного тренінгу в онлай та очному форматах. Методи. Для розв’язання поставленої мети нами був використаний комплекс методів: теоретичні – аналіз, синтез, узагальнення психологічної літератури; емпіричні – спостереження; психодіагностичні – опитувальник «Стиль саморегуляції поведінки» В.І. Моросанової; методи математичної статистики – кутове перетворення Фішера. У дослідженні брали участь 36 осіб віком від 18 до 25 років. Результати емпіричного дослідження особливостей розвитку саморегуляції в юнацькому віці показали вищу ефективність розвитку саморегуляції юнаків засобами офлайн тренінгу. Перспективи подальших розробок вбачаємо в дослідженні компоненітв саморегуляції, вивченні вольової саморегуляції.
Посилання
Hrynova M. (2013) Samore-huliatsiia yak osnova uspishnoi navchalnoi diialnosti molodi [Self-regulation as the basis of successful educational activity of young people]. Problems of modern teach-er training. no. 8(2). pp. 159-163 (in Ukrainian).
Kyrychenko T.V. (2019) Psykholohichni osoblyvosti usvidomlenoi samorehuliatsii povedinky pidlitkiv [Psychological features of conscious self-regulation of adolescent behavior]. Psykholohiia svidomosti: teoriia i praktyka naukovykh doslidzhen : Materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi kon-ferentsii (pp. 50–55). Kyiv (in Ukrainian).
Mykhailyshyn U. B., Shmidzen I. Yu. (2022) Metody psykhichnoi samorehuliatsii osobystosti [Methods of mental self-regulation of per-sonality]. The ХХIII International Scientific and Practical Conference «Theoretical and science bases of actual tasks» (pp. 548–550). Lisbon (in Portugal).
Senovska N. L., Nestaiko I. M. (2021) Formuvannia samorehuliatsi-inykh umin pedahohiv: treninh onlain i treninh oflain [Formation of teachers' self-regulation skills: online and offline train-ing]. Scientific Journal VIRTUS. no. 59. pp. 25-28. (in Ukrainian).
Sydorenko O. B. (2017) Samorehuliatsiia yak mekhanizm psykholohichnoi reabilitatsii viiskovoslu-zhbovtsiv [Self-regulation as a mechanism of psychological rehabilitation of military personnel]. URL: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/14209/Sydorenko.pdf?sequence=5 (accessed 30.06.2024) (in Ukrainian).
Stryzhak Yu., Grinyova M. (2022) Treninh yak zasib pidvyshchennia motyvatsii do samorehuliatsii navchannia maibutnikh uchyteliv inozemnoi movy [Training as a means of increasing the mo-tivation for self-regulation of learning of future foreign language teachers ] Actual problems of higher education.. no. 79, pp. 48-53.
Khokhlina O.P. (2013) Do problemy suti samorehuliatsii osobystosti [Psychological features of conscious self-regulation of adolescent behavior]. Perspektyvy vtilennia demokratychnykh tsinnostei ta realizatsii prav liudyny v Ukraini: materialy pidsumkovoi nauk.-teor. konf. (pp. 290-292). Kyiv: Alerta (in Ukrainian).
Chen. Li-Ling. (2016). A Model for Effective Online Instructional Design. Literacy Information and Computer Education Journal (LICEJ). Volume 6, Issue 2, June. pp. 2303-2308. https://www.researchgate.net/publication/326865522_A_Model_for_Effective_Online_Instructional_Design
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).