Узагальнення зарубіжного досвіду формування моральної культури особистості студентів у зарубіжних країнах
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog13(4).2022.60-64Анотація
Сутність поняття «моральна культура» є багатогранним і багатовимірним, поліаспектним і внутрішньо суперечливим. Воно включає засвоєні та прийняті особистістю моральні принципи, норми, категорії, ідеали і водночас виражає її відповідні ставлення до себе, до інших людей, до майбутньої педагогічної діяльності. Формуючи моральну культуру в молоді України дуже важливо орієнтуватись на зарубіжні країни, актуалізація питання підсилюється інтеграцією України до європейського освітнього простору. У статті схарактеризовано різні точки зору дослідників та аналіз методик які застосовують у зарубіжних країнах для формування моральної культури в особистості студента. В Англії акценти, при формуванні моральної культури в молоді, роблять на потребу в міжособистісних стосунках, потребу в активності чи творчості, потребу в самоствердженні, потребу у системі орієнтації. Дослідивши шістнадцять університетів США науковиця С.В.Федоренко виокремила такі спільні риси: навчальні курси з громадянознавства, курси етично-морального спрямування, навчальні курси з вивчення культурного різноманіття. У Франції протягом усього навчального процесу від початкової школи і до університету навчання супроводжується освоєнням художньо-естетичного виховання відповідно до вікової належності. В Німеччині вважають, що суспільство, а насамперед педагоги, повинні рахувати своїм обов’язком поліпшити внутрішній світ людини, наповнити його жагою до свободи, тягою до прекрасного, добра, прагнення до гуманності та усвідомлення свого місця в ньому.
Посилання
Vashchenko, H. (1994) Vykhovnyi ideal [Educational ideal]. Poltava, 192.
Volynets, L. (2009) Tendentsii rozvytku zahalnoi mystetskoi osvity v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu [Trends in the development of general art education in the countries of the European Union]. Porivnialno-pedahohichni studii. № 2, 36–47.
Yonas, H. (2001) Pryntsyp vidpovidalnosti. U poshukakh etyky dlia tekhnolohichnoi tsyvilizatsii [Принцип відповідальності. У пошуках етики для технологічної цивілізації.]. K.: Libra, 400.
Poltavets, V. (2005) Innovatsiini proekty mystetsko-kulturnykh prohram u shkolakh Frantsii [Innovative projects of artistic and cultural programs in French schools]. Mystetstvo ta osvita: nauk.-metod. zhurn. № 1 (35), 20–22.
Psykholohyia y uchytel [Psychology and teacher]. M.: «Sovershenstvo», 1997, 320.
Stratehiia rozvytku osvity v Ukraini na 2021–2031 roky. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2020/09/25/rozvitku-vishchoi-osviti-v-ukraini-02-10-2020.pdf
Fedorenko, S. V. (2015) Hromadianska osvita yak chynnyk formuvannia humanitarnoi kultury studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv SShA [Civic education as a factor in the formation of the humanitarian culture of students of higher educational institutions in the USA]. Teoretyko-metodychni problemy vykhovannia ditei ta uchnivskoi molodi. № 19, 330–342.
Clark, C. (2002) Effective multicultural curriculum transformation across disciplines. Multicultural Perspectives. Vol. 4. № 3, 37–46.
Harvard Program in General Education. Current Requirements until Fall 2018. Available at: http://generaleducation.fas.harvard.edu/current_requirements.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).