Ключові аспекти академічної доброчесності: запобігання плагіату
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog13(4).2022.26-34Анотація
Вирішення проблеми академічної доброчесності та запобігання застосуванню академічного плагіату є одними із ключових в освіті та науці. Сьогодні дані питання є предметом дослідження як зарубіжних, так і вітчизняних науковців, оскільки особливості щодо запобігання застосуванню академічного плагіату є багатогранним і складним явищем. У дослідженні було використано загальнонаукові (узагальнення, порівняння, індукція і дедукція) та емпірико-теоретичні методи (аналіз, синтез). Використання системно-структурного аналізу дало можливість розмежувати основні аспекти академічної доброчесності та академічного плагіату. Встановлено, що під академічною доброчесністю розуміється сукупність етичних принципів і статутних правил, якими повинні керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та проведення наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень. Зʼясовано, що під плагіатом розуміють оприлюднення (опублікування), повністю або частково, чужого твору під іменем особи, яка не є автором цього твору. На основі проведеного дослідження зʼясовано, що необхідно створити такі умови навчання, щоб у здобувачів освіти не було причин вдаватися до механічного копіювання тексту, привласнювати чужу інтелектуальну власність, не порушувати авторські права. Результати можуть бути спрямовані на подальше дослідження процесу імплементації принципів академічної доброчесності в ЗВО з метою запобігання застосування плагіату.
Посилання
Dukhanina, N.M. (2018). Akademichne pysmo: problemy, protsesy, pidkhody. [Academic writing: problems, processes, approaches]. Psykholohichni, pedahohichni ta orhanizatsiini umovy zaprovadzhennia yevropeiskykh standartiv osvity v Ukraini. pp. 328-336. [in Ukrainian].
Pyvovarov, V. M. (2018). Formuvannia movnykhkompetentnostei u humanitarnii skladovii pidhotovky zdobuvachiv naukovoho stupenia doktora filosofii. [The formation of language competences in the humanitarian component of the training of candidates for the scientific degree of Doctor of Philosophy]: Naukovi zapysky Nats. un-tu «Ostrozka akademiia» : Seriia «Filolohiia». Ostroh : Vyd-vo NaUOA, Vyp. I (69). Ch. 2. pp. 87–91. [in Ukrainian].
Pyvovarov, V. M. (2022). Movlennieva kompetentnist fakhivtsiv u haluzi prava v akademichnomu pysmi. [Speech competence of specialists in the field of law in academic writing]. Materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Suchasna filolohiia: teoriia ta praktyka». Kyiv : Nats. akad. SBU, pp. 19-24. [in Ukrainian].
Mukan, N., Kozubska, S. (2021). Spetsyfika pobudovy akademichnoho tekstu. [Specificity of academic text construction]. Mountain school of Ukrainian Carpaty. № 24. pp. 20-23 [in English].
Liutyi, T.V., Denysova, O.S. (2019). Akademichne pysmo ta opryliudnennia naukovykh rezultativ. [Academic writing and publication of scientific results]: navchalnyi posibnyk (dlia mahistrantiv ...) / ukladachi Liutyi T.V., Denysova O.S. Sumy: SumDU, 186 p. [in Ukrainian].
Brukhanskyi, R. F. (2016). Metodolohiia naukovykh doslidzhen i vykladannia oblikovykh dystsyplin. [Methodology of scientific research and teaching of accounting disciplines]: konspekt lektsii (dlia studentiv spetsialnosti „Oblik i opodatkuvannia”) / R. F. Brukhanskyi. Ternopil : TNEU, 114 h. [in Ukrainian].
Pro pidvyshchennia vymoh do fakhovykh vydan, vnesenykh do perelikiv VAK Ukrainy. (2003). [On raising the requirements for professional publications included in the lists of the State Council of Ukraine]. Postanova Prezydii VAK Ukrainy vid 15.01.2003 № 7-05/1. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v05_1330-03#Text [in Ukrainian].
Ievsieieva, H. P., Savytskyi, M. V. (2014). Osnovni vymohy do yakisnoho oformlennia naukovykh publikatsii. [Basic requirements for quality design of scientific publications]. Visnyk Prydniprovskoi derzhavnoi akademii budivnytstva ta arkhitektury. № 8. рр. 53-62 [in Ukrainian].
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).