Академічна доброчесність як складова академічної культури учасників освітнього і наукового процесу

Автор(и)

  • O. Shynkaruk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog14(2).2023.107-114

Анотація

У статті обґрунтовано, що у ХХІ столітті тема академічної доброчесності набула підвищеної актуальності в освітньо-науковому середовищі. Зазвичай, коли будь-яке явище так активно обговорюється в суспільстві, маємо не тільки поверхневі, всім помітні, а й глибинні, латентні, приховані від пересічного ока причини. До поверхових проблем, які очевидні є плагіат, а до глибинних проблем можна віднести той факт, що причини, які призводять до такого явища, важко викорінити, вони криються у культурі, цінностях, звичках, традиціях. У сучасних умовах освітній процес виходить на новий якісний рівень, який обумовлений особливостями інформаційного суспільства. Повинні сформуватися нові комунікації між суб’єктами, новий стиль керівництва закладами освіти, нові технології підвищення якості освіти, в тому числі й формування культури академічної доброчесності. Епоха трансляції обсягу знань відходить у минуле. Освіта сьогодні має на меті створення для реалізації потенціалу кожної людини, сприяти постійному процесу вдосконалення та самоосвіти, розвитку креативності особистості. Феномен творчості ґрунтується на розвинених мисленні, уяві, інтуїції, результати якого втілюється у різноманітних практиках. Саме завдяки розвитку творчих здібностей уможливлюється формування компетентностей, які дозволяють особистості конструктивно і відповідально взаємодіяти з сучасним світом, продукувати власний новий продукт. Доведено, що проблема академічної доброчесності не буде носити такого актуального характеру за умови розвитку творчості молоді, оскільки здобувачі не будуть ставити на меті компіляцію матеріалу, запозичення його, вдаватися до академічного шахрайства. Формування академічної доброчесності як складової академічної культури має реалізуватися комплексно на кількох рівнях (цивілізаційному, національному, інституційному, індивідуальному) і цей процес має бути спланованим, системним.

Посилання

Kulyk, O.D. (2022) Methodology and organization of professional research and academic integrity. Pereyaslav-Khmelnytskyi: FOP «Dombrovska Ya.O.»

Boychenko, N.M. Ethical values of modern university education: philosophical reflection. Kyiv.

Dodonova V. I., Dodonov R. O. (2015) Epistemology, epistemology and methodology of science. Vinnytsia: DonNU.

Edward de Bono. (2012) Art of thinking. Lateral thinking as a way to solve complex problems. Alpina Publisher

Zinchenko V., Bryzhnik V., Gorbunova L., Kurbatov S., Melkov Y., Sikorska I., Stepanenko I., Shipko O. (2020) Analysis of leading domestic and foreign experience regarding higher education strategies in the context of internationalization for sustainable development society. Kyiv: Printeco.

Romenets V.A. (2004) Psychology of creativity. Kyiv: Lybid.

Boblovsky O. Yu. (2021) Academic integrity is the key to training highly qualified specialists. Ukrainian Journal of Applied Economics. Volume 6. No. 1. P. 44-50.

Academic integrity. «Ethos» Center for Academic Ethics and Excellence in Education. Retrieved from: http://e-csr.org.ua/node/229).

Завантаження

Номер

Розділ

Статті