Підготовка студентів до формування індивідуального навчання програ-ми для їх майбутнього
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog14(2).2023.15-22Анотація
Сучасні тенденції, зокрема глобалізація, цифровізація, інформатизація, комп’ютеризація тощо, диктують нові вимоги до форм, змісту та методів надання освіти. Навчання у формі здобуття знань замінюється формою здобуття компетенцій. Актуальним принципом якості та рівня освіти є компетентнісний підхід, а у сфері надання освітніх послуг – студентоцентричний підхід. Метою даної роботи є поділитися дискусією щодо траєкторії навчання студента необхідними компетенціями для майбутньої професійної діяльності з урахуванням студентоцентричного підходу до системного мислення навчального процесу, необхідного для вирішення складних завдань. і методи динамічної оптимізації. Формування освітньої траєкторії студента базується на освоєнні методологічних, онтологічних і логічних основ побудови знань. Онтології відіграють вирішальну роль в описовій моделі формування таких траєкторій, коли створюється система онтологічних описів різноманітних навчальних програм, яка одночасно стає засобом методології для формування нових траєкторій пізнання. Використання запропонованих принципів формування освітніх траєкторій студента дозволяє зробити цей процес, з одного боку, більш персоналізованим, а з іншого – трансдисциплінарним – що забезпечує об’єднання студентів у навчальні групи за курсами, кафедрами та факультетами. . Практична реалізація покрокових принципів побудови та інсталяції освітніх програм відбувається у форматі «Призми знань» на базі «Програмного комплексу Web – редактор сценаріїв траєкторій навчання». Він надає користувачеві інструментарій із методами динамічної оптимізації для побудови різноманітних сценаріїв оптимальної траєкторії навчання з урахуванням інновацій та майбутньої професійної діяльності. Отже, наведена система формування траєкторій знань дозволяє будувати як особистісні бази знань, так і об’єднання груп студентів, що в майбутньому сприятиме розвитку студентоорієнтованої освіти.
Посилання
The Routledge International Handbook of Student-Centered Learning and
Teaching in Higher Education. Edited by Sabine Hoidn, Manja Klemenčič. Published July 29, 2020 by Routledge, 694 p.
Sosnytska N.L., Glikman V.S. A student-centered approach to
professional education in the conditions of sustainable development of society. Scientific Bulletin of the Flight Academy. Ser. Pedagogical sciences. 2017. Issue 1. P. 377-381.
Deineka V.V. Student-centrism: Traditions and modernity. Student-centered educational process as a guar-antee of ensuring the quality of higher medical education: materials of III educa-tional method. conf. Kharkiv: KhNMU, 2020. Issue 10. C. 47-49.
Kalnoy S. P., Kalna-Dubinyuk T. P. "Prism of knowledge" as virtual
form of organization of e-network personal knowledge base on the example of medicine. Problems of innovation and investment development. 27/2021. P. 85-96.
Kalnoy S.P. E-scenario of learning as a means of organizing educa-tional and operational interaction of par-ticipants in the scientific and educational process", Scientific notes of the Small Academy of Sciences of Ukraine. [Coll. of science Proceedings ...] K.: 2018. - Issue 11. pp. 43-49.
Kalnoy S.P. Ontological mode of the E-scenario of scientific research as a means of organizing the operational re-search knowledge base. /S.P. Kalnoy// Problems of innovation and investment development (Economics and Manage-ment Series). Scientific and practical journal 20/2019. pp. 90-101.
Tetyana Kalna-Dubinyuk, Kateryna Ladychenko, Lyudmila Syerova,
Mariia Kuchma, Svitlana G.Litovka-Demenina . Dynamic Modeling in Making Scientifically Grounded Business Decisions. Studies of Applied Economics Special Issue: Development of a Market Economy in the context of the Global Financial Crisis. Vol. 39 No. 9.
Mikhalevich, V.S. Sequential optimization algorithms and their
application. Cybernetics, 1965, No. 2, pp. 85-88.
Nonnecke, G., and D. Acker. Global Resource Systems: A Curriculum to Train the Next Generation of Global Leaders. NACTA Journal. December 2019, Vol 63(1a), pgs. 85-92.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).