Освіта для громадян похилого віку: досвід та майбутні можливості
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog14(2).2023.39-46Анотація
Наведена статистика відображає зростання кількості старших громадян у суспільстві. Важливою стає націленість освіти для дорослих на забезпечення соціально-культурного прогресу та розвиток творчого, інноваційного потенціалу кожного дорослого індивіда. Досліджено досвід реалізації соціального проекту «Університет третього віку»; схарактеризовано діяльність таких університетів в Україні. Доведено, що українські університети третього віку стають освітніми центрами для подальшого особистісного зростання старших громадян, їхньої соціальної інтеграції та адаптації в умовах глобалізації. Класифіковано підходи до створення та організації Університетів третього віку. Виявлено новий погляд на старість, де громадяни похилого віку підходять до неї як до активного та продуктивного періоду, відкритого до змін. Зміни в суспільстві стимулюють старших громадян реагувати та приймати нестандартні рішення, щоб залишатися активними у житті. Саме «університети третього віку» дозволяють надавати увагу цій групі людей та допомагають їм брати активну участь у суспільному житті, реалізовувати накопичений досвід, отримувати нові знання.Посилання
Arkhypova, S. P. (2002). Osnovy andrahohiky: navch. posibnyk. Svitylo.
Pavlova, Yu. (2013). Pryntsyp «navchannia uprodovzh zhyttia» yak neobkhidna umova zberezhennia ta zmitsnennia zdorovia osib litnoho viku (na prykladi universytetiv tretoho viku). Moloda sportyvna nauka Ukrainy., 4, 117–123.
Skoryk, T. V. (2015). Sotsialno-pedahohichnyi efekt universytetu tretoho viku. Molodyi vchenyi., (2(17)), 117–123.
Savelchuk, I. B. (2015). Innovatsiini metody sotsialnoi roboty z liudmy pokhyloho viku: spetsyfika ta osoblyvosti vprovadzhennia. Young Scientist, (2(17)), 95–98.
Savelchuk, I. B. (2015). Innovatsiini metody sotsialnoi roboty z liudmy pokhyloho viku: spetsyfika ta osoblyvosti vprovadzhennia. Young Scientist, (2(17)), 95–98.
Fedorenko, S. (2014). Universytety «tretoho viku» yak skladova bezperervnoi osvity; zarubizhnyi dosvid. Pedahohichnyi protses: Teoriia i praktyka, (1), 133–138.
Tverezovska, N., & Victorova, L. (2018). Third age education: experience and perspectives. European vector of contemporary psychology, pedagogy and social sciences: the experience of Ukraine and the Republic of Poland: Collective monograph., 1(Sandomierz: Izdevnieciba «Bultija Publishing»), 42.
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).