Освіта для громадян похилого віку: досвід та майбутні можливості

Автор(и)

  • O. V. Drachuk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog14(2).2023.39-46

Анотація

Наведена статистика відображає зростання кількості старших громадян у суспільстві. Важливою стає націленість освіти для дорослих на забезпечення соціально-культурного прогресу та розвиток творчого, інноваційного потенціалу кожного дорослого індивіда. Досліджено досвід реалізації соціального проекту «Університет третього віку»; схарактеризовано діяльність таких університетів в Україні. Доведено, що українські університети третього віку стають освітніми центрами для подальшого особистісного зростання старших громадян, їхньої соціальної інтеграції та адаптації в умовах глобалізації. Класифіковано підходи до створення та організації Університетів третього віку. Виявлено новий погляд на старість, де громадяни похилого віку підходять до неї як до активного та продуктивного періоду, відкритого до змін. Зміни в суспільстві стимулюють старших громадян реагувати та приймати нестандартні рішення, щоб залишатися активними у житті. Саме «університети третього віку» дозволяють надавати увагу цій групі людей та допомагають їм брати активну участь у суспільному житті, реалізовувати накопичений досвід, отримувати нові знання.

Посилання

Arkhypova, S. P. (2002). Osnovy andrahohiky: navch. posibnyk. Svitylo.

Pavlova, Yu. (2013). Pryntsyp «navchannia uprodovzh zhyttia» yak neobkhidna umova zberezhennia ta zmitsnennia zdorovia osib litnoho viku (na prykladi universytetiv tretoho viku). Moloda sportyvna nauka Ukrainy., 4, 117–123.

Skoryk, T. V. (2015). Sotsialno-pedahohichnyi efekt universytetu tretoho viku. Molodyi vchenyi., (2(17)), 117–123.

Savelchuk, I. B. (2015). Innovatsiini metody sotsialnoi roboty z liudmy pokhyloho viku: spetsyfika ta osoblyvosti vprovadzhennia. Young Scientist, (2(17)), 95–98.

Savelchuk, I. B. (2015). Innovatsiini metody sotsialnoi roboty z liudmy pokhyloho viku: spetsyfika ta osoblyvosti vprovadzhennia. Young Scientist, (2(17)), 95–98.

Fedorenko, S. (2014). Universytety «tretoho viku» yak skladova bezperervnoi osvity; zarubizhnyi dosvid. Pedahohichnyi protses: Teoriia i praktyka, (1), 133–138.

Tverezovska, N., & Victorova, L. (2018). Third age education: experience and perspectives. European vector of contemporary psychology, pedagogy and social sciences: the experience of Ukraine and the Republic of Poland: Collective monograph., 1(Sandomierz: Izdevnieciba «Bultija Publishing»), 42.

Завантаження

Номер

Розділ

Статті